חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד תוכלו להרוויח כסף מאנרגיה מתחדשת?

ההשקעה החדשה המשתלמת שתופסת תאוצה ברחבי הארץ, באנו לבדוק כמה זה באמת שווה

תגיות

שתפו :

 

בשנים האחרונות ניתן לראות שהתקנת גגות סולאריים תופסת תאוצה כחלק מההשקעות והתשואות הנלוות לכך ולא רק כפתרון ירוק. ניר פלג, מנכ"ל אנרפוינט המתמחה בהתקנת פנלים סולריים על גגות. החברה פועלת למעלה מעשרות שנים וההתמחות שלה היא בהתקנה על גגות בתים ועל מבנים גדולים יותר. על הגג מתקינים פנלים סולריים שתפקידם להמיר את אנרגיית האור לחשמל, ותמורת החשמל חברת החשמל משלמת לך כסף.

הוא אומר כי ישנם מספר מודלים, אחד מהם הוא מודל המזרים את החשמל אליך לבית. מודל אחר שקיים הוא הזרמה לרשת וקבלת כסף עבור החשמל. פלג מוסיף כי כחלק מההקמה החברה מנתחת לבעל הבית מה המודל המתאים והרווחי עבורו. נקודה נוספת שפלג מביא היא שניתן להשתמש בחשמל רק בשעות של השמש, "אך בחושך מה אתה אמור לעשות?". הוא מסביר כי החשמל העודף נכנס לרשת ואתה יכול להשתמש ממנו. בנוסף, יש היום טכנולוגיות אגירה של חשמל. אך נושא האגירה בתחום הבתים הפרטיים לא צבר תאוצה עדיין בארץ.

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%93%d7%99%d7%a0%d7%aa-%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%94%d7%99%d7%90-%d7%94%d7%94%d7%a9%d7%a7%d7%a2%d7%94-%d7%94%d7%98%d7%95%d7%91%d7%94-%d7%91%d7%99%d7%95%d7%aa%d7%a8-%d7%9b%d7%99%d7%95/

פלג אומר כי התקנת גגות סולאריים טרנדית מאוד באזורי יו"ש וגוש עציון מכיוון שיש שם הרבה בתים פרטיים והם חשופים לשמש בצורה טובה. אך מדגיש שזה תופס תאוצה בכל רחבי הארץ כי זאת השקעה ותשואה דו ספרתית. הוא מוסיף כי, כאשר אתה מסתכל על סך הכול ניתן לראות שהפנלים נותנים הספק וכמות אדירה שהיא חלופה ליותר מתחנת כוח אחת. יעדי המדינה להגיע למצב שעשרות אחוזים מהאנרגיה שלה יגיעו מאנרגיה מתחדשת. לגבי בנייה ושיפוצים בבית הוא אומר כי אם אתה רוצה לבנות קומה נוספת אתה יכול להוריד את הפנלים ולהחזיר אותם לאחר סיום הבניה.

מבחינת מראה הוא אומר כי זה משתלב יפה עם הגג ומתרגלים לזה וה'בנפיט' כדאי. אך אומר שכדי שזה יהיה כדאי צריך מינימום של 50 מטר רבוע פנויים להקמת מערכת סולארית. וככל שהשטח גדול יותר הכדאיות הולכת וגדלה. לגבי החזר ההשקעה הוא אומר כי לבית צמוד קרקע לוקח 7-8 שנים עד שאתה מקבל החזר. מבחינת ההחזר, בית פרטי יכול לקבל 10,000 שקלים בשנה.

לסיום, הוא אומר כי "ביחס לעולם אנחנו בפיגור מסוים, העולם מקדים אותנו אבל אם נשנס מותניים נסגור את הפער די מהר".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום