חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר רן ברץ נגד לפיד: חיילים נלחמים – ואתה כבר מצהיר שהם נהרגים בשביל אבו מאזן?!

ד"ר רן ברץ מבקש שנפסיק להתייחס לחמאס, לחיזבאללה ולרש"פ כארגוני טרור - משום שבעזרתנו האדיבה הם כבר מזמן הפכו למדינות קטנות ומאיימות

שתפו :

ד"ר רן ברץ, מייסד אתר "מידה", מרצה להיסטוריה צבאית ואסטרטגיה ולשעבר ראש מערך ההסברה של נתניהו, פרסם מאמר בו טען כי חמאס, חיזבאללה והרשות הפלסטינית אינם ארגוני טרור.

הם אמנם הוקמו עם מטרת טרור מובהקת, אך מכיוון שעם השנים נתנו להם מערכות שלטוניות ואפשרנו לחיזבאללה להשתלט על לבנון, בעשור האחרון הארגונים הללו הפכו לזרוע הצבאית של איראן. "אנחנו נלחמים כעת בצבא – לא בארגון טרור, ולכן דרך הפעולה שלנו צריכה להשתנות".

Photo by Atia Mohammed/Flash90

הוא טוען כי יש הפנמה חלקית בלבד של הדברים בשטח, וחולק לחלוטין על בכירים שטוענים כי אנו לא במלחמה קיומית, "אלוף שחושב כך לא מבין את האירוע וצריך להניח את הדרגות".

ד"ר ברץ יוצא נגד רף המידתיות הגבוה, שהציבו משפטנים בישראל לאורך השנים, ומבהיר כי "אין שום סיבה שלא נלחם בחמאס כמו שצרפת וארה"ב נלחמו מול דאעש". יתרה מכך, "מוסריות" היתר הזו מונעת מאיתנו לפגוע במטרות חשובות למלחמה כמו תשתיות אנרגיה.

על הצעתו של יאיר לפיד ואחרים להעביר את השליטה בעזה לידי הרשות הפלסטינית, אומר ד"ר ברץ כי "זה מטורף לחלוטין. יאיר לפיד הוא שחקן שרוצה את התמיכה האמריקאית. זו חרפה פוליטית, אסטרטגית ויותר מכל – מוסרית".

הוא מבהיר כי הרשות הפלסטינית אינה שונה מהחמאס ומגיל אפס מסיתה את ילדיה להשמדת ישראל. אפילו אם היה עולה על הדעת שהרשות אינה ארגון טרור, עדיין האוכלוסייה שלה תומכת חמאס ולכן אחרי פרק זמן מסוים היא תגרום לכך שיופיע מולנו ארגון חמאס נוסף.

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
בנצי
בנצי
5 חודשים לפני

ותראו במה אלה עסוקים:

באש המלחמה הסכנה השקטה ממשיכה להכות. גלאנט שר ביטחון – חותם שוב ושוב על צוים מנהליים ללא שום טענה מוסברת נגד תושבים. פוקס אלוף פיקוד מרכז – לא שם מחסומים להגנה והורס מבנה בחומש.

זוכרים היטב ולא נעלם מלבנו, גם אם התקשורת משמאל ומימין בוחרת במשחק להתעלם. אבל לא תצליחו להעלים. הגישה הפסולה הזו שמסכנת מדינה ועם לא תצליח לעצור את הקוממיות. ההסטוריה של ארץ ישראל יודעת לתבוע מהם תשובות לשאלותיה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום