חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צבי יחזקאלי: "נסראללה ואיראן בבעיה גדולה כי המציאות מחייבת את ישראל לפעול"

האם יש להקדים תקיפה בצפון מול חיזבאללה ומדוע איראן לא מצטרפת להתקפה? הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 מנתח את יחסי הכוחות

שתפו :

בזמן שישראל נלחמת במחסלי החמאס בעזה, ברור לכולם שכח רדואן של חיזבאללה שיושב על הגדר ומנהל אש בעצימות נמוכה מול ישראל הוא האתגר הבא.

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 צבי יחזקאלי לא פוסל את האפשרות שישראל תצטרך ליזום מהלך כנגדם: "אין מנוס מזה. אתה יכול לשלוח אנשים לגור בשתולה או במשגב עם כשיש מעבר לגדר כוחות רדואן? אנשים חוששים ובצדק מהתפיסה שהם "כרגע בשקט". זה באמת עניין של זמן אבל נצטרך לטפל בזה".

יוני בן מנחם
חיזבאללה

 

 

 

 

 

 

כשיחזקאלי נשאל עד כמה אמינה האמירה של איראן וחיזבאללה שלא הצטרפו לחמאס כי לא תיאמו איתם מראש הוא אומר: "זה אמין מבחינת הקו של איראן שאומרת שאנחנו לא נתקוף עד שלא יתקפו אותנו ויש לה קבלני משנה שיעשו עבורה את העבודה. לאיראן יש גם שאיפות לגרעין. היא לא רוצה למשוך אליה אש והפלסטינים בעזה לא מעניינים אותה כקליפת השום ולכן הם גם רוצים להרגיע והם יתנו לחיזבאללה, או לחות'ים או לעיראקים או הסורים ולא לעשות את זה בעצמם".

יחזקאלי: "חמינאי אמר שצריך לעשות כמו לוחם ג'ודו  שצריך ליפול ולהתגלגל כדי לקום ולכן בסופו של דבר הם תמיד יעדיפו את שימור המהפכה האסלאמית על פני מאבק שיפגע במעמדם".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום