חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' אשר כהן: יש קבוצה קטנה עם כספים ותקשורת שלא איבדה את מטרתה מלפני המלחמה – נתניהו

פרופ' אשר כהן וגלי בת-חורין משוחחים על העסקה לשחרור החטופים ועל השימוש של אנשי קפלן במשבר לקידום האג'נדה שלהם

שתפו :

פרופ' אשר כהן, מהמחלקה למדע המדינה באונ' בר אילן, מתייחס לעסקה האפשרית לחילופי שבויים ומבקש להבהיר כי אנו לא מנהלים משא ומתן עם בני אדם ולכן המצב אינו דומה לעסקאות דומות בעבר.

עוד הוא מוסיף כי בעסקאות חטופים יש פער עצום בין השכל ללב כמו גם בין שתי התפיסות הפוליטיות בישראל – הקהילתית והמדינתית. לטענתו, עסקת שליט הייתה מקרה קלאסי שבו קהילתיות בצורתה המופקרת הייתה נגד האינטרסים המדיניים.

פלאש90

הוא מבקש להבחין בין משפחות החטופים שמאבקן לגיטימי, לבין קבוצה קטנה עם כספים ונגישות לתקשורת שלא איבדה לרגע קשר עין עם מטרתה מלפני המלחמה – הדחת נתניהו, "כל דבר שיועיל למטרתם, לא משנה עם אלו החטופים או דבר אחר, יעשה בו שימוש".

פרופ' כהן מבהיר כי התפיסה לפיה המדינה נעדרת כעת היא חלק מהנדסת התודעה, "זאת סיסמה שקל לבסס אותה מכיוון שבמתקפת ה-7 באוקטובר המדינה באמת לא הייתה".

כמו כן, הוא מדגיש כי ההתנדבות הענפה של אזרחי ישראל למען החיילים ותושבי הדרום אינה באה במקום הסיוע מהמדינה, אלא בנוסף אליו – כחלק מהקהילתיות שמאפיינת את החברה שלנו.

גלי בת חורין, יו"ר "פורום קפה שפירא", מזכירה בהקשר זה את הסיוע הממותג של "אחים לנשק" שמציגים את עצמם כ"מושיעים" אחרי המשבר שיצרו, ואף מסיתים את מושא העזרה שלהם כנגד המדינה.

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום