חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למנהיג העדה הדרוזית שייח׳ טריף יש בקשה אחת ממדינת ישראל

השייח' מוואפק טריף משתף בראיון מיוחד את תחושות העדה בימים הללו ואת הבחירה להשאר בצפון: "נגן על היישובים הסמוכים אם צריך"

שתפו :

המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השייח' מוואפק טריף, מבהיר כי כל בני העדה נרתמו לצד ישראל במלחמה ולמרות הנחיות פיקוד העורף לעזוב את בתיהם בצפון, הם החליטו להישאר: "אנחנו ערוכים ונגן גם על היישובים הסמוכים אלינו בצפון אם יהיה צורך".

בהזדמנות זו הוא מבקש לתקן את "חוק קמיניץ" אשר גורם לתחושות אכזבה ותסכול עמוקות בקרב צעירי העדה: "מיטב בנינו אשר בנו על אדמתם הפרטית הפכו לעבריינים ונקנסים בסכומי עתק כי המדינה התרשלה במשך 40 שנים. לא ייתכן שחייל שמגויס בצו 8 משלם בכל חודש קנס של אלפי שקלים".

גילי יערי/ פלאש90

בהתייחסות לחוק הלאום, מבהיר השייח' טריף כי לבני העדה אין בעיה עם סמלי המדינה, אך הוא מציע לתקן את החוק כדי להחזיר את האמון לדרוזים ו"לתת לעדה את ההרגשה שהיא שווה לצד העם היהודי".

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
avraham
avraham
5 חודשים לפני

Bonjour
Je ne comprends pas : Les Druzes peuvent acheter des terrains en israel comme tout juif israelien ! Le Cheikh veut veut que les Druzes construisent sans permis ? Il veut etre mieux que les juifs Israeliens ? Et le probleme de logement , est ce qu il ne que les Druzes ? Les israeliens juifs ont aussi le probleme du prix du logement !

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום