חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אליהו יוסיאן מסביר כיצד על ישראל לפעול נגד איראן

אומר אליהו יוסיאן לגבי הלחימה נגד איראן: ״אם אני העם הנבחר אז אני צריך להתנהג כמו עם נבחר״

שתפו :

פלאש 90

חוקר איראן והמזרח התיכון, זוכה פרס בטחון ישראל אליהו יוסיאן נשאל בראיון לגבי איראן "האם יש קבוצה שלטונית שמחכה לקץ שלטון האייתולות, כדי להשתלט על איראן" ולשנות את אופי המשטר?

לשאלה זו משיב יוסיאן, ש"גם אם ישראל תחסל את כל שכבת ההנהגה באיראן, זה לא יעזור, כי תפיסות אידאולוגיות תמיד יכולות לחדש את עצמן", כפי שלאחר כל חיסול של בכיר חיזבאללה או בחמאס, צמח אחד חדש.

יוסיאן מפרט את הרכב האוכלוסיה באיראן: שליש מהאיראנים תומכים באייתולות, וגם אם מפילים את השכבה העליונה הדקה, מתוך השליש הזה תצמח הנהגה מחדש.

הזרם השני, אומר יוסיאן, הוא הזרם החילוניליברלי שמאמין באינדיבידואל. לדבריו, זרם זה אינו יכול לייצר מנהיגות מתוכו שתגבש 30%-40% מהאוכלוסייה ותציב "איום מנהיגותי מול המחנה התומך במשטר", לכן, הוא מסביר, ההפגנות של מחנה זה אינן מצליחות, משלוש סיבות: אין להם מנהיג; הם לא מתגבשים כקולקטיב, כי דוגלים באינדיבידואליות; ומשום שמחנה זה הוא מיעוט".

המחנה השלישי באיראן, שמציין יוסיאן, זהו מחנה המסורתיים-שמרנים שאינם מוכנים ללכת עם המחנה החילוני-ליברלי.

מסיבות אלו, קובע יוסיאן, שינוי באיראן לא סביר שיקרה, ומה שנשאר לישראל, הוא לחסל את היכולות הגרעיניות באיראן, אך לדעתו, ישראל אינה צריכה לתקוף ישירות, והוא מסביר: "איראן מאיימת על כל המדינות המפרציות עד כדי כך שהן חתמו על הסכם שלום עם ישראל מפחד מאיראן", ומזכיר שהן בקו הראשון מול איראן.

יוסיאן מונה את יתרונותיה של ישראל ואומר "יש לנו נתונים ועלינו להתנהג על פי נתונים אלה, אם אני עם נבחר, אני צריך להתנהג כמו עם נבחר", ומציע להקים נאט"ו עברי-ערבי, כלומר, ברית צבאית התומכת בחיסול הגרעין האיראני.

צפו בראיון המלא.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יובל
יובל
5 חודשים לפני

לא יאמן

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום