חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלוף במיל' בריק: הפסקנו לשטח את הבתים בעזה כי האמריקאים מאוד רגישים להרג אזרחים

אלוף במיל' יצחק בריק חושף מהי דעתו בנוגע לעסקת החטופים ומתאר את האתגרים איתם נצטרך להתמודד בהמשך הלחימה

שתפו :

פלאש 90

אלוף במיל' יצחק בריק מבהיר שעסקת החטופים לא הייתה טעות, "לא היה עולה על הדעת שעם ישראל לא יעשה הכל כדי להחזיר את חטופיו, אחרת הייתה נפגעת המוטיבציה של הדור הצעיר לשרת את המדינה".

על הטענות כי הפסקת האש מאפשרת לחמאס להתארגן מחדש עונה בריק כי "הבעיה הזו היא כאין וכאפס לעומת הבעיות המחכות לנו בשטח, זה לא נימוק משכנע לאי ביצוע העסקה".

Photo by Gili Yaari /FLASH90

אילו בעיות מחכות לנו בשטח?

לפני ההפוגה, חיל האוויר הפציץ בעוצמה פחותה יותר את עזה מפני שהאמריקאים כרגע רגישים מאוד לפגיעה באזרחים. המשמעות היא שכניסת החי"ר תהיה פחות חלקה ומסוכנת יותר עבור חיילינו, בייחוד בדרום הרצועה שאליה ברחו רבים מפעילי החמאס.

כמו כן, המשאיות שנכנסו לעזה מילאו מחדש את המלאי של ארגון הטרור. "אבל אין ברירה, בלי ארה"ב לא נוכל להמשיך בלחימה".

אלוף בריק מציע להתחיל לטפל ברשת המנהרות שמתחת לעזה ואז להמשיך את הלחימה בשיקול דעת תוך התחשבות בכל התנאים מבלי לאבד את תמיכתו של ביידן, "בדרום נצטרך לתת תגובות כירורגיות ענייניות בלי ללכת ראש בקיר".

בנוגע לסוגיית החטופים, תומך בריק בשחרור כל המחבלים תמורת כל החטופים, "האסירים האלה חיים אצלנו בקייטנה, נשחרר אותם למנהרות ואז נסגור איתם חשבון".

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Subs
Subs
5 חודשים לפני

א. בריק צודק לגבי בעיות בשטח, אבל טועה שההפוגה לא תורמת לכך עוד יותר.
ב. נכון שצריך לפעול למען השבת החטופים, אבל הדרך שבה העסקה הזאת נעשתה היא שגויה. לא תרגמו את הלחץ של התמרון הקרקעי מעבר להשגת המו״מ. היו צריכים ויכולים לתרגם אותו גם אל תוך המו״מ עצמו, עד העסקה, ולהשיג הסכם טוב יותר – כזה שישראל הייתה שולטת, לפחות כמה שיותר, במו״מ, מקבלת כמה שיותר מהחטופים (עדיף את כולם, כמובן) ובמחיר נסבל עבורנו, אותו המדינה הייתה קובעת.
ג. עד שלא נבהיר לעצמנו שהפלסטינים באשר הם הם האויב של ישראל, ולא רק ארגוני הטרור – גם בעזה וגם ביו״ש – לא נוכל לשכנע אף אחד בעולם, בטח לא את הממשל הדמוקרטי של ביידן, שהאוכלוסיה בעזה היא מגן אנושי של החמאס, ושאין דרך קסמים לוודא שאף אחד לא נהרג. לא יכול להיות שנחזור לקונספציה הזאת שחיי אוכלוסיית האויב חשובים יותר מחיי חיילנו הגיבורים רק בשביל דעת הקהל העולמית – חשובה ככל שתהיה. ולכן, חייבים לקבל את זה, ואז להסביר ולהבהיר לעולם שהפלסטינים הם האויב.

מד ns
מד ns
5 חודשים לפני
הגב ל  Subs

בס"ד. סוף סוף מישהו שלא מקבל את בריק [עם כל הכבוד] בעיניים עצומות.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום