חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למי יש אינטרס לשלול מישראל תחושת נצחון?

דיון עם עו"ד זיו מאור ועו"ד פנינת ינאי על היום שאחרי מלחמת חרבות ברזל מבחינה פוליטית - מה יהיה עתידו של הימין החילוני?

שתפו :

קובי גדעון לעמ

עו"ד פנינת ינאי מציגה שני תרחישים אפשריים בליכוד. האחד שבו נתניהו מחכה לתמונות ניצחון בצפון ובדרום, משיג שלום בין ישראל לסעודיה ומחליט לפרוש. בתרחיש השני, נתניהו דורש ועדת חקירה למלחמת עזה, וממשיך בתפקידו. במקרה שנתניהו נשאר, מתקשה עו"ד ינאי לראות שינוי בליכוד.

לדעת עו"ד זיו מאור, במקרה של ניצחון מובהק לישראל, שברור לעולם כולו, נתניהו יישאר לאורך זמן, והרפורמות ייושמו ביתר קלות. במקרה שאין ניצחון וודאי, לפרק זמן מסויים, ייאבד הליכוד את השלטון.

עו"ד זיו מאור מזכיר שהיו שתי רפורמות, האחת משפטית והשניה תקשורתית של השר קרעי, שמציעה להחליש השידור הציבורי, ולפרק את הרשות השניה ואת מועצת הכבלים והלווין, שמתעדפות את הערוצים 12ו-13. לפי עו"ד מאור, גופים תקשורתיים אלו מבינים, שאם ישראל מנצחת, הימין ממשיך לשלוט, וכוח גופים אלו יחלש. לפיכך, האינטרס של הממסד התקשורתי, שמתווך לאזרחי ישראל את המציאות, הוא לשלול מישראל תחושת ניצחון, גם ברגעים של ניצחון מובהק.

עו"ד פנינת ינאי מוסיפה על דבריו ומביאה דוגמה מערוץ 12 מיום קודם לכן, שבה ניסו לשבח את גלנט ולמזער את נתניהו בתפקודו במלחמה. היא מסכימה עם עו"ד זיו מאור שיש כאן "חבירה מסוכנת של אינטרסים ורגולציה" הגורמים לעם לקבל "מסרים משובשים" על המציאות.

התחזית של פנינת ינאי בעניין המלחמה היא, שישראל תנסה להגיע לעסקה על כל השבויים והחטופים, אך "הדם לא יתקרר", ובסופו של דבר, ישראל תחזור להשמיד את החמאס כארגון וכרעיון.

צפו בראיון המלא.

orna
Author: orna

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום