חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קרולין גליק: יש התעוררות בארצות הברית, יהודים פרוגרסיבים הפכו ציונים וימנים

קרולין גליק, עורכת בכירה ב-JNS, בראיון על המתרחש באירופה ובארה"ב לאחר הטבח בשבעה באוקטובר

שתפו :

קרולין גליק מציינת, שהאוכלוסיה המוסלמית שהיגרה למערב בעשורים האחרונים היא מאוד רדיקלית ומגויסת נגד ישראל, ושארגוני שמאל פרוגרסיבי, וכן ארגונים ששייכים לחמאס במדינות אירופה ובארה"ב מממנים אותה במאות מיליונים של דולרים.

האוכלוסיה הזאת מנהלת סוג של אלימות נגד יהודים, ונגד תמיכה בישראל בזירה הציבורית. לדברי קרולין גליק, היהודים בתפוצות נמצאים בסכנה, כי האיום על חייהם ועל הקהילה שלהם היום, הוא חסר תקדים.

גליק מסבירה, שעל פני השטח, לא נראה שיש חיבור אידיאולוגי בין השמאל הפרוגרסיבי למוסלמים הפונדמנטליסטים, אך לשמאל הרדיקלי הקומוניסטי ולאסלאם הפוליטי, יש שורשים משותפים בשנאת ישראל ובשנאת ארה"ב.

שורשים אלה, מבארת גליק, הם הבסיס לפעילותם המשותפת כבר מאז תום המלחמה הקרה בשנות ה-90. כך היה לדוגמה, כששיתפו פעולה נגד ישראל בשנת 2000, ונגד ארה"ב, כפי שעשו במלחמתה של ארה"ב בעיראק ובאפגניסטן, ואחרי הפיגוע בבנייני התאומים ב- 11.9.

היסטורית, מזכירה גליק, המופתי אל-חוסייני היה סוכן נאצי, ששיתף פעולה איתם, "המופתי חיבר בין הנציונאל סוציאליזם לבין העולם הג'יהאדיסטי".היא מוסיפה שהחיבור ביניהם פשט ולבש צורה, למשל, במלחמה הקרה הם התחברו לקומוניסטים, וכיום יש ברית ירוקה-אדומה, בין האסלאם הג'יהאדיסטי לשמאל שונא היהודים והמערב.

גליק מבהירה שהברית הירוקה-אדומה שולטת במערכת החינוך האמריקנית מגיל הגן ועד פוסט-דוקטורט, לא רק במדעי החברה והרוח אלא בכל הפקולטות, ומספרת שבאחד מבתי הספר התיכוניים, מורה יהודיה שהשתתפה בהפגנה למען ישראל אויימה בלינץ' בשטח בית הספר.

עוד בראיון: על ההפגנה הגדולה ביותר של יהודים אי פעם; האם היהודים רואים עתיד בארה"ב? מדוע יהודים במערב משנים את דעתם הפוליטית?האם ביידן באמת תומך בישראל? וכיצד על ישראל לנהוג לגבי ארצות הברית?

צפו בראיון המלא.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום