Search
Close this search box.

ד"ר אורי מילשטיין: עסקאות חטופים? בחמאס מוכנים להקריב את עצמם אבל אנחנו לא מוכנים להקריב את עצמנו

בראיון מעמיק ומפתיע מדבר ההסטוריון הידוע ד״ר אורי מילשטיין על שורשי המחדל, על תרבות הפוזיציה הפוליטית והעיוות התרבותי שמקשה על ישראל לנצח

תגיות

שתפו :

פלאש 90

ההסטוריון ד"ר אורי מילשטיין משווה את מחדל מלחמת שמחת תורה למחדל מלחמת יום הכיפורים ואומר, שורשי המחדל דומים מאוד – "מה שקרה בשבעה לאוקטובר קרה גם בשישה לאוקטובר 1973. זה כמעט אחד לאחד. אנחנו הופתענו והשאלה מדוע הופתענו. ואחרי שהופתענו תפקדנו גרוע. בדרך כלל מדברים על הפרטים של המחדל, השאלה היא מדוע היה כך".

ד"ר מילשטיין אומר שאין לדבוק רק בפרטים הקונקרטיים של המחדל, ויש לראות את שורשי המחדל בצה"ל.
שורשי המחדל לטעמו בחוסר הכשרה מספקת למפקדי צה"ל הבכירים. חוסר ההכשרה מקשה על מפקדי הצבא לראות את התמונה הכוללת ולהבין אותה לעומקה, וזהו המצע עליו התרחש מחדל ההפתעה.
"יש לנו לוחמים יוצאים מהכלל, מאז תש"ח הדרג הלוחם עבר מהפכה מקצועית. מה שאין כן הדרג האסטרטגי והאופרטבי".
"משה דיין היה מאד מנוסה אבל זה לא מספיק. במלחמת יום הכיפורים הוא היה מנותק מהמציאות. לא הבין את האויב ולא הבין את הצבא שלנו. אז מה אתה מצפה מהרמטכ"ל של היום. הם לא קיבלו הכשרה מספקת. הם אינטליגנטים ונאמנים למדינה, אבל ברמה האסטרטגית לאנשים האלה אין את הכלים כדי לטפל בנושא".

לשאלת הרב יצחק זאגא ״מה הוא מציע לעשות?״, משיב ד"ר מילשטיין – "צריך לעשות אינטלקטואליזציה של מערכת הבטחון ולקשור אותה לחשיבה המדעית. יש להקים אקדמיה צבאית ולתת למפקדי צה"ל הכשרה ארוכה הרבה יותר". "בלי הכשרה מספקת איך יגיעו לקונספציות טובות?".

לדברי ד"ר מילשטיין בעיה שורשית נוספת היא שהדיון בישראל הוא פוליטי ומוטה פוזיציה, וזה גורם שלא מציפים ליקויים בצה"ל ברמה הפיקודית הבכירה מסיבות פוליטיות, וזה פוגע ביכולת להשתפר ולתקן. הדיון לטעמו אינו מקצועי מספיק.

בסיום דבריו אומר ד״ר מילשטיין שבישראל של היום אין תרבות של נצחון מלחמה. לא מוכנים להילחם ובורחים ועושים עסקאות עם האויב במקום להשמידו. כך אי אפשר לנצח.

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
נהוראי
נהוראי
7 חודשים לפני

זה האספסוף שבתוכינו קרי השמאל האנטי יהודי שעושה הכל שהאוייב ינצח .
גם עכשיו הוא מתסיס את משפחות החטופים כדי שנפסיק ללחום בחמאס .
השמאל הוא האוייב הכי מסוכן לעם ישראל .

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום