חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העיתונאי ארנון סגל: זאת הייתה טעות לסמוך על צה"ל בעיניים עצומות, כשל בתפיסה הציונית

לארנון סגל יש ביקורת חריפה על ההתייחסות ליישובי הגדר: "הם הפכו מנכס לנטל", הוא מבהיר כי אין מנוס מלחזור לתפיסה המסורתית הרואה ביישובים ערך ציוני, מצווה דתית וכח מגן שחוסך בחיי אדם

שתפו :

פלאש 90

העיתונאי ארנון סגל פרסם לאחרונה ב"מקור ראשון" כתבה שעסקה בתפיסת הביטחון של ישראל בהגנת הגבולות. הוא טוען כי בנושא הזה מדינת ישראל מועלת במה שהיה נהוג מראשית הציונות ובמה שהיא עצמה קבעה בראשית שנותיה: בחוק שירות הביטחון לשנת 49' נקבע כי תכליתם של יישובי ספר הוא להגן על הגבולות. התפיסה הזו נזנחה ובמקומה הוחלט שיש לפנות יישובי גדר, "הם הפכו מנכס לנטל".

יישובי הצפון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

כמובן שאין זה אומר להשאיר אותם חשופים ולא מוגנים; על פי תוכניות "ההגנה" ליישובים שהוקמו לפני 80 שנים היו צריכים להיות בהם עשרות נושאי נשק. "אם זו הייתה המציאות ביישובי העוטף בשמחת תורה לא היינו מגיעים עד הלום", אומר סגל, "בפועל כיתות הכוננות סורסו ונאסר עליהן לשאת נשק. זו מציאות חולה וכשל בתפיסה הציונית – התיישבות כבר לא נחשבת לערך".

סגל מבהיר כי צבא אינו יכול להחזיק מעמד לבדו על שטח רחב ללא אזרחים, וכפי שגילינו כולנו, צה"ל רחוק מלהיות מושלם. לכן עלינו לחזור לתפיסה הישנה לפיה האזרח נתבע להגן על עצמו – "כל הארץ חזית וכל העם צבא". הוא מדגיש כי מי שמתגורר באיזורים רגישים מודע ומוכן לכך.

לסיום, אומר ארנון סגל כי על ישראל לצאת לפעולה מידית בצפון שתנטרל את האיום במקום להשאיר את ההחלטה לידי חיזבאללה שבוודאי יפתח באש בשלב מסוים, "הטילים וכוחותיו לא נמצאים שם סתם". כמו כן, הוא סבור כי עלינו לכבוש את השטח הלבנוני עד הליטני לפחות ולהקים בו התיישבות יהודית.

צפו בראיון המלא

 

חסר לכם אוויר? Z Medic Air הכנסו לקישור
https://bit.ly/ZMedicAirTov

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום