חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נשאר באליזה: מקרון ניצח את לה פן בפער גדול

מקרון גבר על לה פן בפער של 17%, בנאום הניצחון אמר:"מודה למי שהצביע לי כדי לחסום את הימין הקיצוני"

שתפו :

מקרון מצביע
צילום מעמוד הפייסבוק של עמנואל מקרון

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ניצח בבחירות וזכה בכהונה נוספת. מקרון גרף כ58% אחוז מהקולות, ואילו לה פן השיגה כ40% אחוז מהקולות. מקרון זכה, על אף אחוזי ההצבעה הנמוכים יחסית. על פי כל ההערכות אחוז הצבעה נמוך היווה סכנה עבורו. מקרון אמר בנאום הניצחון "אני אמשיך יותר מתמיד במחויבות שלי לצרפת ולצרפתים, אעשה זאת באנרגיה, ההתמדה והחיבה שבזכותה אתם מכירים אותי".

מקרון נשיא צרפת
צילום מעמוד הפייסבוק של מקרון

מקרון הודה לציבור הבוחרים בו ואמר "תודה על כך שנתתם בי את האמון שלכם להפוך את צרפת לעצמאית יותר ואת אירופה לחזקה יותר. נעשה זאת באמצעות השקעות ושינויים עמוקים. נהפוך את צרפת לאומה אקולוגית גדולה". מקרון הוסיף  "אני כבר לא מועמד של מחנה, אלא הנשיא של כולם. אף אחד לא יישכח מאחור". מקרון עשה היסטוריה והוא הנשיא הראשון מזה עשרים שנה שנבחר לכהונה נוספת. אלפי הצרפתים למרגלות מגדל האייפל הריעו וחגגו איתו את הזכייה.

עם זאת ברור לכולם כי הניצחון שמקרון השיג הוא  לא מאהבת מרדכי אלא משנאת המן. הצרפתים המתונים לא רצו להצביע ללה פן, ולא למקרון, לאחר שאכזב את בוחריו בקדנציה הראשונה שלו. בנאומו הוא התייחס לנושא זה ואמר "אני חושב על כל אלה שלא הצביעו – אנחנו צריכים להגיב לזה. אני חושב על האכזבה של מצביעי לה פן – הזעם של אלה שהצביעו עבורה חייב לקבל מענה". הוא אף הודה: "רבים הצביעו לי לא מתוך תמיכה ברעיונותיי, אלא כדי לחסום את הימין הקיצוני. אני יודע שיש לי חובה כלפיהם בשנים הבאות". מקרון אף הבטיח שהקדנציה הקרובה שלו כנשיא תהיה שונה מהקודמת "אני כבר לא מועמד של מחנה, אלא הנשיא של כולם. אף אחד לא יישכח מאחור".

מנגד, במטה הבוחרים המופסד, לה פן הודתה בהפסד אך ציינה כי עדיין מדובר ב"ניצחון" עבור התנועה הפוליטית שלה. "אנחנו רוצים שינוי בשיטה, מקרון שובר את צרפת ואנו נלחם בו. אנחנו נשנה את העתיד, אנו השאיפה האמיתית של צרפת. אנחנו כאן למען צרפת". בנוסף, במטה של לה פן נשמעו קריאות בוז וצעקות אכזבה מהנוכחים.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום