חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

וועדת הכנסת הכריעה: ח"כ שיקלי הוכרז כפורש

לאחר הדיון אתמול שנערך כ11 שעות נערכה ההצבעה: 7 חברי כנסת מהקואליציה היו בעד, 0 מתנגדים להחלטה

תגיות

שתפו :

צילום: יונתן זינדל\ פלאש 90

הדיון אתמול החל בשעה 10 בבוקר. בתחילת הדיון דיבר נציגם של מפלגת ימינה, השר מתן כהנא. חלק מטיעוניו כלפי שיקלי היה כי "שיקלי פועל ב-10 חודשים האחרונים כנגד דעת הסיעה מתבטא ומצביע ומגיש הצעות חוק נגד עמדת הסיעה. למעשה, ח"כ שיקלי כבר פרש מיוזמתו מהסיעה. הוא מתכוון להתמודד בבחירות הבאות בסיעות אחרות. אין לי שום דבר אישי כנגד ח"כ שיקלי ברמה האישית אנחנו די מיודדים ואני רוצה להאמין שכך גם יישאר. גורלו המשפטי של אדם אחד כאשר מהצד השני גורלה של מדינת ישראל על כף המאזניים. אתה מציג את עצמך כקדוש מעונה ואני שואל אותך, איזה מחיר אתה משלם על היריקה בפרצוף של החניכים שלך מהמכינה".

כהנא אף ציין כי ח"כ שיקלי הצביע נגד עמדת מפלגתו 754 פעמים: "651 פעמים בחוק התקציב כאופוזיציונר ובצורה לא עניינית. הצביע נגד חוק האזרחות למרות שסוכם איתו שיצביע בעד". לסיכום הוא אמר "המצב המשפטי בפנינו פשוט, ברור וחד משמעי – חה"כ עמיחי שיקלי ביצע כל מעשה אפשרי על מנת לפרוש מסיעת ימינה ופועל באופן אקטיבי כנגד הסיעה ובמטרה ברורה לפגוע בה ובראשיה. התקדימים ידועים לכולכם ובהתאם אני קורא לכם להצביע בעד הכרזתו של חבר הכנסת שיקלי כעל מי שפרש מסיעת ימינה".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%97%d7%9b-%d7%a2%d7%9e%d7%99%d7%97%d7%99-%d7%a9%d7%99%d7%a7%d7%9c%d7%99-%d7%a6%d7%a4%d7%95%d7%99-%d7%9c%d7%94%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%95%d7%a4%d7%a8%d7%a9-%d7%9e/

חבר הכנסת שיקלי במהלך הדיון עם עורך דינו בוסי

לאחר דברי השר כהנא, עלה לנאום בפני חברי הוועדה עורך דינו של שיקלי, גיא בוסי. בוסי ציטט סעיפים מתקנון הכנסת שלדבריו תומכים בדעתו. עו"ד בוסי תקף את חברי הוועדה ואמר "אסור בתכלית האיסור לכהנא להיות כאן, הוא לא יכול לייצג את סיעת ימינה, אין לו זכות עמידה כי אינו חבר כנסת. יש כאן שינוי סדרי בראשית, לא היה כדבר הזה. אני מבקש לבטל את כל מה שאמר השר כהנא". עו"ד בוסי נאם במשך כשלוש שעות. ופרש את טיעוניו המשפטים על חוקיות הדין, ביניהם בקשתו לפסול את ח"כ פינטו בטענתה שהיא ה"נורווגית של כהנא" וצייצה על שיקלי כי הוא "וירוס בכנסת".

טיעון נוסף שבוסי הציג בוועדה היה באמצעות קריאת ציטוט של מבקש הפרישה בנט בראיון לתקשורת: "שיקלי נפגש עם נתניהו ב-4 עיניים". על ציטוט זה הוא אמר כי "זה החטא הנורא שדינו פרישה. מהיום תדעו כל החכ"ים שאסור לכם להיפגש עם מי שהיה כאן מנהיג 12 שנה, זה צלם בהיכל, זה חמץ בפסח".

לאחר טיעוניו של עו"ד בוסי, עלה לנאום ח"כ עמיחי שיקלי וחשף דברים רבים על ההתנהלות מאחורי הקלעים. אחד מהדברים שאמר היה כי ציוץ שכתב קודם הקמת הממשלה לפיו הוא עם בנט בכל מחיר "חויבתי להוציא, זאת הייתה הודעת דוברות". בנוסף, הוא סיפר כי "במבצע שומר החומות התגייסתי למילואים. בנט התקשר שאגיע אליו בבהילות, אמרתי לו שזה יחכה לסוף מבצע שומר החומות. הוא בישר לי שממשלת השינוי ירדה מהפרק, וביקש שאחדול מלהתבטא בתקשורת ושאני יחזור למקומי ב'ימינה' ביקש שאצייץ נגד סמוטריץ' כל זה במטרה שתוקם ממשלת ימין".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%92%d7%a2%d7%a0%d7%95-%d7%9c%d7%a8%d7%9e%d7%94-%d7%a9%d7%9c-%d7%9c%d7%a7%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%97%d7%9d-%d7%95%d7%97%d7%9c%d7%91-%d7%91%d7%9e%d7%9b%d7%95%d7%9c%d7%aa-%d7%90%d7%99/

שיקלי הוכרש כפורש
שיקלי וכהנא לאחר ההכרעה. צילום: יניר קוזין

שיקלי המשיך וטען כי החשש הכי כבד של מצביעי ימינה, היה שנלך עם השמאל. בנט הבטיח בשיחות זום לבוחרים, בשום אופן לא נלך עם השמאל. הוא הקריא התכתבות בין ראש הממשלה בנט, למצביע ימינה בשם יותם זימרי שחשש מהישנות המקרה של אריאל שרון שהבטיח "דין נצרים כדין תל-אביב". בנט הבטיח "יש לי אלוקים, אני שונה משרון". ח"כ שיקלי סיים את דבריו ואמר, "נפתלי בנט אין לך אלוקים!" בתום דבריו, חברי הכנסת מחאו לו כפיים.

במהלך הוועדה קראו חברי הכנסת מהאופוזיציה קריאות רבות, אחת מהן היתה מח"כ עידית סילמן, יו"ר הקואליציה הפורשת, "זו הזדמנות לומר את האמת. דרך ארץ קדמה לתורה. קשה לי להאמין שמתן ושירלי, אתם פה כאשר איש הגון עומד על דוכן הנאשמים. אני בטוחה שאתם לא מאמינים במה שאתם עושים. מתן, האם על הערכים האלו חינכת את החניכים שלך לטיס? קיבלתי את התחושה שאני נאמנה לערכי ולבוחרי. הדיון הזה חלק ממהלך קטן ונקמני. ימים יגידו. אנחנו לא הפורשים, אנחנו הולכים עם ההבטחות, המצע והערכים שהבטחנו לבוחרי ימינה".

בתום הדיון שנמשך לאורך כל היום, ועדת הכנסת קיבלה את בקשת ראש הממשלה ויו"ר סיעת ימינה ח"כ נפתלי בנט, והכריזה על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש מסיעתו, סיעת ימינה. בתגובה להחלטת הועדה אמר שיקלי: "בסוף, מה שחשוב – זה עם ישראל. כמו שאמרתי היום אמשיך ואומר גם מחר: נצח ישראל לא ישקר!" ח"כ שיקלי לא הולך לוותר ומתכנן לפנות לבית המשפט המחוזי כדי לבטל את החלטת הוועדה. במידה ובית המשפט ייבטל את החלטת וועדת הכנסת, רעידת האדמה הבאה של הממשלה בדרך.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום