חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיקלי הוא הפתרון לקבל 61 מנדטים לגוש הימין

פרופ' אשר כהן מרשימת ימינה מספר על האתגרים העומדים בפנינו במערכת הבחירות הקרבה, על הבגידה של בנט ואיך נצליח לנצח את הבחירות הקרובות

שתפו :

play-rounded-fill

פרופסור אשר כהן הוא איש ותיק במחלקת מדעי המדינה, מרשימת ימינה, ובעל תחביב לחקור פילוח קלפיות של הציבור הדתי בעיקר. בעבר הוא התבטא על כך שיש דפוסי הצבעה מעניינים לציבור הדתי. אנחנו עומדים לפני מערכת בחירות, אשר בגוש הימין נמצאות מפלגות הליכוד, רסיסי ימינה והציונות הדתית.

בשאלה האם הציבור הימני דתי ליברלי זקוק למפלגה נוספת בראשות עמיחי שיקלי או מישהו אחר כדי שיהיה לו למי להצביע הוא מספר על אירוע שקרה עשר דקות לפני הריאיון. "היו לי שני טלפונים משני אנשים שונים. אחד מגוש עציון ואחד מאיזה רב. שניהם המסר היה "אין לנו למי להצביע". זאת אומרת לשאלה איפה הם מתחבאים בסקרים אני עכשיו לא מסתכל על הסקרים, אלא על נתון אחד. כמה אמרו לך אני לא יודע או לא החלטתי".

https://tovnews.co.il/%d7%a4%d7%a8%d7%a9%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9c%d7%99-%d7%a9%d7%99%d7%a7%d7%9c%d7%99-%d7%9e%d7%a2%d7%95%d7%9c%d7%9d-%d7%9c%d7%90-%d7%94%d7%99%d7%95-%d7%a9%d7%a7%d7%95%d7%9c%d7%99/

הוא מוסיף, כי הראייה שלו היא גושית לחלוטין, "הליכוד ושלוש מפלגות דתיות זה סיפור מסוכן מאוד לנסות להגיע ככה ל61. כי יש אנשים, ואם אנחנו מודים שהם קיימים, אנחנו בבעיה. יש אנשים שאומרים לעצמם את המשפט הבא, לא חשוב כרגע למה, אני לא רוצה להצביע ליכוד. ואני לא אצביע לסמוטריץ. אתה יכול להגיד שזה כן טוב או לא טוב, אבל עובדתית זה קיים. אם הנישה הזאת קיימת המחנה הלאומי יכול לאבד את זה ולאבד את ה61".

האנשים האלה לדבריו הם פליטי ימינה, ופליטי תקווה חדשה שלא היו כל כך קיצוניים ב"רק לא ביבי" וכאשר הם שמעו עכשיו שגדעון סער התחבר לגנץ אז גם הם נמצאים באזור הזה. הוא אומר כי זה לא רק דתיים, ומדובר בשבעה שמונה מנדטים לדעתו. הוא מחדש כי העלייה בסקרים בליכוד ובציונות הדתית יכולה לנבוע מאותם מצביעים שמתלבטים, ולא בטוח שיצביעו לאותם מפלגות בבחירות. ולכן המאגר הזה גדול.

פרופסור כהן פונה לגוש ואומר שחסר בגוש מפלגה שצריכה למלא את החלל שהיה הימין החדש ולא עברו, ומה שהיה ימינה ורימתה. האתגר של המפלגה הזאת יהיה שבשתי הפעמים בהן התמודדה לא עברה את אחוז החסימה או רימתה את רצון הבוחרים. הוא מוסיף כי יהיה קשה למפלגה כזאת לרוץ. לכן שיקלי הכי מתאים למשימה כי הוא מציג תמונה הפוכה לגמרי.

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%a0%d7%98-%d7%91%d7%97%d7%95%d7%a5-%d7%a9%d7%a7%d7%93-%d7%91%d7%a8%d7%90%d7%a9-%d7%95%d7%9c%d7%a6%d7%99%d7%93%d7%94-%d7%9e%d7%aa%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%a0%d7%90/

מי האנשים ששיקלי אם כן יציג במפלגה החדשה? "הם יהיו פרסונות מבחוץ. לא יהיו חברי כנסת שהוא ייקח בגלל יחידת מימון וכל זה. אני חושב ששיקלי לפי איך שהבנתי את ההתבטאויות שלו הם צריכים לשלם מחיר ציבורי על גניבת הקולות, זה מה ששיקלי אומר. לכן הוא ייקח אנשים מבחוץ. השאלה זה כמובן מי. יש מצד אחד פוטנציאל, כיוון שזאת תהיה מפלגה שבניגוד למפלגות שבנט עמד בראשן הליכוד לא יתקוף. כי נתניהו מבין את הנקודה הזאת של 61 טוב. אגב גם הסקר האחרון שפתאום הגוש מגיע ל61 כי בחישובים מרצ נפלה. אתה לא יכול לבנות על זה בחירות".

על איילת שקד הוא אומר שיש אתגר אחר. "יהיה מפתיע מאוד אם תצליח להתגבר עליו. מהסיבה הפשוטה, היא עומדת להישאל עם מי את הולכת בבחירות הקרובות? זאת ה-שאלה. אם היא אומרת ביבי כל אנשי המרכז שהגיעו לימינה כי הם הקימו את הממשלה – הולכים. אם היא אומרת רק לא ביבי או תיקח אנשים של רק לא ביבי אז אנשי הימין.. בכלל יש לה אתגר לשכנע את אנשי ימינה שהיא נשארה בימין. ולכן ראינו את הנפילה בסקרים".

https://tovnews.co.il/13237-2/

בשבוע שעבר דיבר אחד מיועציו של בנט וסיפר שההליכה עם רע"מ והקמת הממשלה הייתה תפורה ומוסכמת מראש. הוא נמצא ברשימת ימינה ואומר שלא ידע ולא שמע שמועות. "אני כמו חלק אחר של הרשימה והפעילים יושב כאן. אני משחזר את האסמסים ומסתכל לפי שעות ולפי ימים. ואין לי איזה הוכחה. עכשיו כשהוא אמר את זה ואני לא שומע שתובעים אותו דיבה או משהו כזה, אין לי הוכחה. אבל יש לי כל מיני דברים נסיבתיים. אומרים לי תוך כדי שומר החומות זהו אין יותר משא ומתן. פתאום , שישה שבעה ימים אחר כך יש ממשלה. ממשלה כל כך מורכבת עם כל כך הרבה קצוות וראש ממשלה עם שבעה מנדטים זה לא מקימים בחמישה ימים. זה לא מקימים בחמישה ימים במדינת ישראל זה תמיד ברגע האחרון".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום