חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האלוף במיל' בריק: האם ירדן עלולה להצטרף למלחמה?

מהם האתגרים שניצבים בפני ישראל בלחימה בעזה, מתי נוכל לומר שניצחנו, ומהי המשמעות של האימונים של ירדן? האלוף במיל' יצחק בריק עונה

שתפו :

פלאש 90

ישראל מנסה לשכנע את ארה"ב שתתן לה חודש כדי להשלים את הלחימה בצפון רצועת עזה ובדרומה, כלומר השתלטות על השטח העילי.

אלוף במיל' יצחק בריק מסביר כי הבעיה היא שאנחנו רחוקים מאוד מלהשתלט על השטח התת-קרקעי, "זה האסון הגדול, שם הם נמצאים – במנהרות". ואלה לא רק מחברות בין הצפון לדרום אלא מגיעות גם לתוך סיני שממנו מגיעה אספקת תחמושת.

Photo by Chaim Goldberg/Flash90

ההערכות הביטחוניות הן שנצטרך שנה לפחות כדי לטהר את השטח, פרק זמן שלא בטוח שיש לנו. מעבר לכך, יש שני מיליון פליטים שחמאס גוזל מהם את אספקת האוכל והם עלולים להפיץ מחלות, "כמה זמן הדבר הזה יכול להישאר בלי להתפוצץ?", מזהיר בריק, "כשהעניין יתפוצץ מבחינה הומניטרית אנחנו עלולים להפסיד את מה שהשגנו עד כה".

עוד הוא מתייחס לאסון בסג'עייה שגבה את חייהם של תשעה לוחמים, ותוהה באשר לדרך הפעולה בה נקטו: "הצבא אומר שיש מצבים בהם חייבים לפעול בצורה כזו ואני לא מבין את האמירה הזו, למה לא הורידו את הבית עם מטוס?" כמו כן, הוא אינו מבין מדוע כל הפיקוד הבכיר של גולני התאסף סביב בית אחד.

לסיום, הוא מתייחס לשאלת ההכרעה ומבהיר כי כדי להגדיר שניצחנו יהיה עלינו למגר את שלטון החמאס, מה שיקח זמן לעשות. עד אז נהיה מוכרחים להחליט מה יקרה בעזה ביום שאחרי כדי שלא נמצא את עצמנו במדמנה כמו במלחמת לבנון.

ובנושא אחר – האם הירדנים יעזו לתקוף את ישראל?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום