Search
Close this search box.

התיקון של הוותיקן: מה גרם לאפיפיור לבכות?

העיתונאי הנריקה צימרמן - שנמצא בקשר קרוב עם האפיפיור פרנציסקוס - מתאר את יחסו המרגש והלא שגרתי לישראל, בייחוד בימים אלה

תגיות

שתפו :

פלאש 90

הנריקה צימרמן, עיתונאי בינלאומי ומרצה באונ' רייכמן, הוא מומחה לעולם הנוצרי וחברו של האפיפיור פרנציסקוס. לאחר הטבח צימרמן סיקר את הנעשה בישראל באינטנסיביות, ושבוע לאחר האסון התקשר אליו האפיפיור כדי להגיד "אני מרגיש קרוב אליכם". כאשר נודע לו שיש לא מעט ארגנטינאים בעוטף עזה ובקרב החטופים הוחלט לקיים פגישה בינו לבין משפחות החטופים – וזו אכן התקיימה בוותיקן לפני מספר שבועות עם 12 משפחות.

אפיפיור פרנציסקוס נפגש בוותיקן עם משפחות החטופים (צילום: יאיר רותם)

"היה אירוע מאוד מרגש", משתף צימרמן, "הפגישה מאוד טלטלה את האפיפיור, אף פעם לא ראיתי אותו עם דמעות בעיניים בצורה כזו, הוא לא היה מסוגל להוציא הגה". בעקבות המפגש הוא ניסה לפעול לשחרור החטופים ושוחח עם הנשיא ביידן, עם אמיר קטאר, ועם נשיא מצרים א-סיסי. "אני רוצה לקוות שהייתה לו יד בשחרור שבא כמה ימים לאחר מכן".

הוא מסביר כי האפיפיור הנוכחי מחזיק בתפיסה שסופגת לא מעט ביקורת מהחוגים השמרניים בכנסייה, ולפיה היהודים הם האחים הבכורים, לכן אנטישמיות היא חטא. הוא אף כתב לו בעבר כי מי שאינו מכיר בזכות קיומה של מדינת ישראל חוטא באנטישמיות.

באשר לשמועות בנוגע לתמיכת האפיפיור בעזתים, מבהיר צימרמן כי הוא אמנם נמצא בקשר יומיומי עם הקהילה הקתולית בעזה, אך למרות שהאנשים סביבו מנסים ללבות את העניין ולגרום לו להזדהות איתם יותר – הוא אינו נענה לכך.

האפיפיור הבהיר בפני צימרמן כי פלסטינים הוציאו לו שם רע והפיצו עליו שקרים כמו זה שהוא טען שבעזה נעשה רצח עם, על אף שמעולם השתמש בביטוי כזה, "הוא נמצא בתוך מלחמת תעמולה".

צפו בראיון המלא.

 

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
בוגדן
בוגדן
7 חודשים לפני

כתבה על האפיפיור היא שקר גס. כולה פרי אידאולוגיה שמאלני. הרסנית כמו זו מימנה יונק וינק גם הפסואודו עיתונאי וגם האפיפיור שהוא מהפכן שמאלני אנטישמי קיצוני ששונא ופועל מאז היבחרו נגד ישראל.

Last edited 7 חודשים לפני by בוגדן

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום