חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיים רמון: "אני לא שותף להזיות שלכם"

האם הרשות הפלסטינית היא התשובה לעזה ביום שאחרי המלחמה? ראיון עם השר לשעבר חיים רמון

שתפו :

פלאש 90

חיים רמון סבור שהרשות הפלסטינית אכן מושחתת, אך הוא אינו רואה גורם אחר שיכול לשלוט בעזה במקומה. רמון היה שמח לשמוע רעיונות מקוריים חדשים על גורמים אחרים שהיו בעלי היתכנות לשליטה בעזה.

לדבריו של רמון, המצב של הפלסטינים באיו"ש, טוב מאשר בעזה, למרות השחיתות של הרשות הפלסטינית, והוא מציג דוגמאות, למשל, התוצר לנפש גדל באיו"ש ולעומת זאת בעזה הוא ירד, דוגמה אחרת היא שברמאללה החיים שוקקים כמו בת"א.

חיים רמון מציין שישראל אינה מטפלת באינטרסים הפלסטינים, ושהוא עצמו לא בחר ברשות הפלסטינית, אלא שכל רצונו הוא לדאוג לאינטרס הישראלי.

רמון מצטט מדברי נתניהו וטוען שגם נתניהו מעוניין בהמשך שלטונה של הרשות הפלסטינית. לא נעים לו להודות אך לטענתו בגלל השחיתות ברשות הפלסטינית, קל יותר לישראל לעבוד איתה.

רמון דורש שאלו שאינם מסכימים איתו, יציעו מי כן יכול לשלוט באיו"ש, כי לדעתו אין גורם אפשרי אחר חוץ מהרשות הפלסטינית. הוא מכבד את האנשים החושבים על גורמים אחרים, אך מכנה אפשרויות אלו כ"הזיות".

חיים רמון טוען שמדינות ערב כמו מצרים, סעודיה, ומדינות המפרץ הפרסי, אינן מוכנות להגיע לעזה, אלא אם עזה תהיה בשליטת הרשות הפלסטינית.

חיים רמון מוכן שגורם אחר ישלוט בעזה, אך עד שישראל תמצא את אותו גורם שיסכים לכך, שאותו הוא מכנה "פראייר", ישראל תתקע בעזה לזמן רב ובמחיר גבוה של כסף במיליארדים.

לדעתו של חיים רמון, ישראל תשתלט תוך חודש גם על דרום הרצועה כשאזרחי הרצועה אינם בעיה צבאית, כי אם בעיה הומניטארית. "בעבר, לא טעיתי בדרך כלל", מעיד על עצמו, חיים רמון.

צפו בראיון המלא.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
4 חודשים לפני

אם היית תורה היו מבינים אחרת אין ערכים איש הישר בעניו יעשה מנטליות ערבית ולא תצליחו לשנותה

Subs
Subs
4 חודשים לפני

״בעבר, לא טעיתי בדרך כלל״ – אמר אחד האנשים שהביאו עלינו את טעויות אוסלו וההתנתקות (וטעויות זו מילה נחמדה. אלה אסונות שעלו בחיי אדם).
אגב, אולי הגיע הזמן לצאת מהמסגרת הזאת של חשיבה כאילו יש פיתרון אמיתי על השולחן לגבי היום שאחרי, ולהודות שכרגע אין פתרון קסם. ושאולי צריך לכנס צוותי חשיבה של מזרחנים, מומחים לאסלאם, מומחים מדיניים וגאופוליטיים (שלא היו חלק מהקונספציה לגבי הפלסטינים או שהתפכחו ממנה באמת) כדי לנסות לגבש פתרון אחר. משהו שאולי מעולם לא היה על השולחן.

יצחק
יצחק
4 חודשים לפני

בואו נגיד שאנחנו פראיירים. הרי לא הרשות ולא עזה (חמאס) ירצי להיפרד מפראיירים כמונו. הם יכולים להלחם בנו, לקבל עבודה מאיתנו ולחלוב לנו שטחים ואנחנו מסכימים לכל זה. אה, והחידוש: אנחנו קוראים לזה שקט תמורת שקט. לא שקט לאזרחים, כי ה למרות משלמים בדם, אלא שקט לפוליטיקאים. נו, תודו. היש פראייר יותר מאיתנו?

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום