טיקטוק היא הרשת החברתית בעלת התפוצה החזקה ביותר ובניגוד למקבילותיה האמריקאיות – פייסבוק, X ואינסטגרם – היא בבעלות סינית.
פעיל הרשת עידו גבעוני מסביר כי סוד כוחה נעוץ בוויראליות שלה: "כל ילד קטן יכול להעלות סרטון שטחי שעם מוזיקה מגניבה ואלמנטים מושכי עין יזכה למיליוני צפיות". היתרון הוא שכך ניתן להפיץ מסרים לתפוצה רחבה.
מה הופך סרטון לוויראלי?
גבעוני מסביר כי עליו להיות קצר ולמשוך את העין בכל רגע, במיוחד בתחילתו, זאת משום שאם האלגוריתם יזהה 100 אחוזי צפייה בשלוש השניות הראשונות – הוא יקדם את הסרטון.
עם זאת, טיקטוק היא המדאיגה ביותר מבין הפלטפורמות מכיוון שהפכה לכר פורה לאנטישמיות. הסיבה לכך פשוטה: יש הרבה יותר מוסלמים מיהודים ולכן כוחם ברשתות חזק יותר. האלגוריתם מזהה שיש רוב אנטי יהודי ולכן מקדם תכנים אנטישמיים וחוסם תכנים פרו-ישראליים.
איך נוכל בכל זאת להגביר את ההשפעה ברשתות?
צפו בראיון המלא