טיקטוק היא הרשת החברתית בעלת התפוצה החזקה ביותר ובניגוד למקבילותיה האמריקאיות – פייסבוק, X ואינסטגרם – היא בבעלות סינית.
פעיל הרשת עידו גבעוני מסביר כי סוד כוחה נעוץ בוויראליות שלה: "כל ילד קטן יכול להעלות סרטון שטחי שעם מוזיקה מגניבה ואלמנטים מושכי עין יזכה למיליוני צפיות". היתרון הוא שכך ניתן להפיץ מסרים לתפוצה רחבה.
![](https://tovnews.co.il/wp-content/uploads/2023/12/Douyin_logo-300x131.png)
מה הופך סרטון לוויראלי?
גבעוני מסביר כי עליו להיות קצר ולמשוך את העין בכל רגע, במיוחד בתחילתו, זאת משום שאם האלגוריתם יזהה 100 אחוזי צפייה בשלוש השניות הראשונות – הוא יקדם את הסרטון.
עם זאת, טיקטוק היא המדאיגה ביותר מבין הפלטפורמות מכיוון שהפכה לכר פורה לאנטישמיות. הסיבה לכך פשוטה: יש הרבה יותר מוסלמים מיהודים ולכן כוחם ברשתות חזק יותר. האלגוריתם מזהה שיש רוב אנטי יהודי ולכן מקדם תכנים אנטישמיים וחוסם תכנים פרו-ישראליים.
איך נוכל בכל זאת להגביר את ההשפעה ברשתות?
צפו בראיון המלא