חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קרולין גליק: המלחמה פוגעת בסיכויים של ביידן או של דמוקרט אחר להיבחר

העיתונאית קרולין גליק מזהירה כי ארה"ב עוברת טרנספורמציה קיצונית שמסכנת את ישראל. איך נוכל להשתחרר מהתלות בה?

שתפו :

פלאש 90

קרולין גליק, עורכת ראשית ב-JNS, מודה כי במצב אליו נקלענו אנו זקוקים לסיוע של ארה"ב. מצד שני, החברה האמריקנית משנה את פניה בקצב מהיר באופן שאינו מיטיב עם ארה"ב או עם ישראל ועלינו להיות ערים לכך.

היא סבורה שאת המענה לצרכים שלנו עלינו למצוא בראש ובראשונה בתוכנו כדי להפחית את התלות בגורמים חיצוניים, מה שרק ישפיע לטובה על מעמדנו הבינלאומי. הצעד הראשון לשחרור התלות בארה"ב הוא בהגברת הייצור המקומי של מה שנדרש לקיומנו, בין אם מדובר בתחמושת או בחקלאות.

צילום: Abir Sultan/Flash90

גליק חושפת כי המלחמה פוגעת אנושות בסיכוייו של ג'ו ביידן או של כל מועמד דמוקרטי אחר להיבחר לנשיאות מכיוון שהיא מפצלת את מחנה הדמוקרטים שכרבע ממנו תומך בחמאס. כדי לרצות אותו ביידן נוקט בפעולות שפוגעות במאמץ המלחמתי של ישראל – דבר שמאוד מכעיס את הרוב הדמוקרטי כמו גם את המצביעים הפרו-ישראלים. כך מתקבלת מדיניות מלאת סתירות שבה אף צד אינו מרוצה.

על כל פנים, גליק מסכימה כי לארה"ב יש יותר מדי השפעה על קבלת ההחלטות בניהול המלחמה, ומי שתקבע עד כמה היא תהיה מכרעת זו ההנהגה בישראל. גליק מוסיפה כי בהתבטאויות של נתניהו, גלנט וגנץ חסרה אמירה ברורה שתתאר את אתגר המלחמה בכל החזיתות באופן נכון שישקף את המציאות.

בהקשר זה היא מתייחסת לחזית הצפונית ומבהירה כי לבנון חדלה מלהתקיים ב-2008 בהפיכה של חיזבאללה שהכפיף אליו בצורה גסה ואלימה את מה שנותר מעצמאות הממסד. מכאן שכל ניסיון לטעון שיש צבא לבנוני עצמאי הוא אשליה – מה שלא מונע מארה"ב לבסס עליה את המדיניות שלה.

צפו בראיון המלא

שמן CBD, הפתרון הטבעי ליום רגוע ושינה טובה: https://bit.ly/3R2qvo9

 

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום