חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ממרטין לותר קינג עד לדיכוי ה"קולוניאליזם" הישראלי – האידאולוגיה שאיבדה שליטה

תנועת הווק (Woke) שצמחה בשמאל האמריקאי מחלקת את העולם בצורה דיכוטומית כשלא קשה לנחש כיצד היא רואה את ישראל. פרופ' משה כהן אליה מסביר מהי תפיסת העולם הזו

שתפו :

פלאש 90

תנועת הווק (Woke), שמקורה בשמאל האמריקאי, פועלת למען מה שהיא תופסת כצדק חברתי ותיקון האפליה של קבוצות מסוימות בחברה, ובתקופה האחרונה היא תפסה תאוצה במיוחד.

פרופ' משה כהן אליה, מומחה למשפט חוקתי, מסביר כי התנועה החלה כאשר מרטין לותר קינג אמר בשנות ה-60 "I Have a Dream" כשחלם על מציאות בה לא שופטים אנשים על פי צבע עורם. המאבק הוביל להצלחה מסוימת בתיקון האפליה אך את הגורמים הרדיקליים בקרב השחורים זה לא סיפק.

Photo by Nasser Ishtayeh/Flas90

כך עלה הרעיון שטוען: העולם מחולק באופן בינארי למדכאים ולמדוכאים. גבר לבן סטרייט נחשב לפריבילג ביותר כשבתחתית סולם הפריבילגיה נמצאת אישה שחורה. התפיסה הזו מחלקת את העולם לרעים ולטובים, לחזקים ולחלשים.

כמו כן, היא קוראת למחיקת השריד האחרון של הקולוניאליזם הלבן, שעל הגדרתו ישראל עונה ולכן היא נתפסת בעיני תומכי האידאולוגיה כסוג של אויב. גם היהודים בארה"ב נתפסים כחלק מהפריבילגים.

כיצד הושפע מכך אחוז היהודים בהרווארד?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רוני
רוני
4 חודשים לפני

אבל לכל דבר יש יותר מנקודת מבט אחת. הערבים אחרי הכל לא היו בארץ מתמיד. הם כבשו את ישראל לפני 1300 שנה ושלטו בה כקולוניסטים. צריך להזכיר את זה בכל הזדמנות. היהודים הם בעלי הבית המקוריים. בכל העולם רוצים לשלוח את הקולוניסטים הביתה, והיהודים עשו זאת בישראל ראשונים.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום