חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר מוטי קידר על הסכם השלום עם מצרים: "ברגע שישראל תהיה חלשה יכול להיות שהדבר יתהפך"

מה ערכם של הסכמי השלום עם ירדן ומצרים שנחתמו בשנות ה-90 והאם אפשר לסמוך עליהם? המזרחן ד"ר קידר בתחזית קודרת

שתפו :

פלאש 90

צבא ירדן שינע במהלך בשבוע שעבר כוחות חי"ר ומשוריינים סמוך לגבול ישראל. כמו כן, דווח על אימונים ותמרונים שערך צבא ירדן סמוך לגבול עם ישראל. בתוך כך, שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, אמר בפסגת הביטחון האיזורי שנערכה בבחריין, כי ירדן תעשה כל מה שתצטרך בכדי לעצור את עקירת ערביי יש"ע מבתיהם. "לעולם לא ניתן לזה לקרות. מעבר לכך שמדובר בפשע מלחמה, הדבר יהווה איום ישיר על הביטחון הלאומי שלנו". עוד אמר השר הירדני, כי "חמאס הוא רעיון, ואי אפשר לחסל רעיונות בכוח הנשק".

גרשון הכהן
נתי שוחט/פלאש 90

 

 

 

 

 

 

המזרחן ד"ר מוטי קידר מסביר מדוע צריך לחשוד בירדנים ולא להאמין להסכם השלום: "השלום עם ירדן נחתם באוקטובר 1994 שנה אחרי הסכמי אוסלו כי לירדן היה איזה עלה תאנה להתקדם עם ישראל. אני לא סומך על השלום הזה בכלל מכמה סיבות: ראשית, המלך הנוכחי בניגוד לאבא שלו שהתנגד למדינה פלסטינית, קורא בכל הזדמנות להקמת מדינה פלסטינית שתהפוך למדינת חמאס וסכנה אסטרטגית למדינת ישראל.

"הסיבה השנייה", מסביר קידר, "היא שלאש"ף לא כדאי לכוון כלפינו את הנשק אבל אין שום מניעה שזה יקרה בעתיד ולכן זו מדינת אויב בפוטנציה והם אפילו לא מסתירים את הרצון שלהם לחסל את מדינת ישראל כמדינה יהודית. זה מה שירדן רוצה? אז צריך להגיד למלך, או שאתה ידיד ואתה נגד הדבר הזה, או שאתה בעד אז נדע איך להתנהג אליך. אתה גם שותה את המים, גם הגז, גם האנרגיה, גם המטוסים שלך שעוברים מעלינו, אז אתה דוקר אותנו בגב. תחליט: או שאתה חבר או שאתה אויב".

על הסכם השלום עם מצרים מזכיר ד"ר קידר: "למרות הסכם השלום עם מצרים הם לא מכירים בישראל כמדינת העם היהודי אלא כמדינת ישראל. מבחינת מצרים ההסכם איתנו הוא רק בדיעבד כי היא קיימת אבל הם לא מאמינים שמגיע לעם היהודי מדינה משלהם. ברגע שישראל תהיה חלשה יכול להיות שהדבר יתהפך".

מה פסק ההלכה שהוביל להסכם השלום עם מצרים?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ
TOV

שמן CBD, הפתרון הטבעי ליום רגוע ושינה טובה: https://bit.ly/3R2qvo9

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יהודי
יהודי
4 חודשים לפני

תודה ביבי הרפיסות שלך הורסת ישראל יום יום.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום