חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר אדי כהן: מה חושב העולם הערבי על עסקאות החטופים והכנסת הדלק?

כיצד מתפרשים בעולם הערבי מהלכים של ישראל? ד"ר אדי כהן על הפסקת האש ו"שמע ישראל" שקראו החיילים במסגד

שתפו :

פלאש 90
עוזי דיין
כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

 

 

 

 

 

 

 

בשבועות האחרונים אחרי ביצועה של עסקת שחרור המחבלים ששוחררו עבור החטופים עולה השאלה כיצד העולם הערבי מתייחס לעסקה הזו: האם כמקור של חולשה או מקור של חוזקה?
המזרחן מאוניברסיטת בר-אילן ד"ר אדי כהן מזכיר את תקופת הסבבים כדי לענות על השאלה: "כל שנתיים היה סבב. הפצצנו כמה ימים, אל ג'זירה מתחילה להודיע שחמאס מוכן להפסקת אש, העיתונים בישראל מצטטים את זה ואז לוחצים על ראש הממשלה. כבר שלושה שבועות שהרשתות מדברות על הפסקת אש ואנחנו לא בלופ ולא רוצים הפסקת אש. אנשי החמאס נמצאים במנהרות, רוצים להתאוורר, הם רוצים נשק. הפסקת האש היא טובה לחמאס. יחד עם זאת ישראל רוצה לשחרר את החטופים".

ד"ר כהן: "חמאס אומר שהפסקת האש לא תהיה כמו פעם קודמת אלא הם דורשים הפסקת אש לטווח ארוך בין שבועות לחודש ובנוסף נסיגה מכמה מקומות. כמובן שאין לי ספק שאם ישראל תסכים להפסקת אש כפי שחמאס רוצה, מדובר בכניעה טוטאלית לטרור וככה העולם הערבי יראה את זה".

על המשמעות בעולם הערבי לפעולות נגד החייל שקרא שמע ישראל במסגד בג'נין אומר כהן: "אין ספק שבעולם הערבי לא אהבו את התמונות של חייל שאומר שמע ישראל במסגד בג'נין למרות שגם הערבים אומרים שיש רק אללה אחד. אבל בלי קשר, שיגידו תודה שלא הרסנו את המסגד. המדיניות של צה"ל היא שבכל מקום שיש בו טרור הורסים את המקום. הפלסטינים הרסו את קבר יוסף עשרות פעמים מאז שנחתם הסכם אוסלו. אני נגד החלטת הרמטכ"ל להשעות את החייל, ההשעיה תתקבל בעולם הערבי כניצחון שלהם".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום