חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

על כך דיבר הרמטכ״ל עם קצינים חדשים חודשיים לפני הטבח

המזרחן אליעזר שרקי אומר כי צה"ל עדיין מונהג לפי תפיסה דמיונית שאינה מחוברת למציאות וגם היום העולם הערבי חי בתודעת הניצחון של השביעי באוקטובר

שתפו :

יש בישראל מי שמציגים את המכה האדירה שנתן צה"ל עד כה בעזה כתמונת ניצחון שייבשה את העולם הערבי. מסתבר שאלה הן דעות דמיוניות שאינן מחוברות למציאות.

שאלנו את המזרחן אליעזר שרקי, האם לדעתו המנהיגות בישראל עיכלה את הטבח בשמחת תורה ואת תודעת העולם הערבי ומתנהגת כיום מתוך תפיסה חדשה או שמא "הקונספציה" הישנה עדיין כאן. האם נפל האסימון למנהיגות הישראלית?

"לא רק שלא נפל האסימון אלא שאנחנו נמצאים בתהליך של התעלמות מהמציאות. וזה הולך ומחמיר", אומר שרקי. "הזוועות שהיו בשבעה באוקטובר הן התפרצות המציאות האמיתית אל מול מציאות דמיונית. ראו את זה בתושבים המסכנים של עוטף עזה שהיו מלאים אהבה ותמיכה בעובדים שבאו מהרשות הפלסטינית והם התעוררו בתדהמה – למה אתם עושים לנו דבר כזה?! חיינו בעולם דמיוני והטבח היה התפרצות של המציאות כפי שהיא באמת. המציאות של שבעה באוקטובר חייבת ללוות אותנו כל יום. הדחקנו את השואה ואמרנו עכשיו אנחנו בארצנו. עשינו הכל להדחיק את המציאות. הקונספציה היא חיים בעולם דמיוני. אם לא נתעורר זה עלול לפגוע בצורה איומה".

פלאש 90

הלוחמים שקראו 'שמע ישראל' במסגד בג'נין זכו ליחס שלילי מאוד מהרמטכ"ל והושעו. שרקי רואה בכך המשך של הקונספציה הישנה. "הרמטכ"ל פיטר את החיילים שקראו 'שמע ישראל' במסגד בג'נין בטענה שזה נוגד את ערכי צה"ל. על מה מדובר. במסגד הזה תומכים לגמרי בזוועות החמאס ומעודדים אותן. תפיסת הרמטכ"ל שזה נוגד את ערכי צה"ל כי לפי ערכי צה"ל אסור לפגוע במקומות דת אותם יש לשמור מחוץ למלחמה. אבל זו תפיסה דמיונית כשמדובר במסגד בג'נין ששימש להכרזה על זוועות כמו שנעשו בעזה. תפיסת הרמטכ"ל מנותקת לגמרי מהמציאות. זה מדאיג כי הוא עומד בראש המערכת והוא מנותק מהמציאות".

לחיזוק ביקורתו על הרמטכ"ל השבוי לטעמו בקונספציה עד עצם היום הזה, אומר שרקי, "חודשיים לפני השבעה באוקטובר הוא הופיע בסיום קורס קצינים והקדיש את הדיבור כולו על הדבר הנורא של חווארה שלקחו את החוק לידיים. זה מה שהיה לו בראש. וזה מאוד מדאיג. ה״פשלונר״ העיקרי של כל הסיפור הזה היה צריך מזמן ללכת. אדם נחמד באופן אישי אבל ספוג רעיונות נוצריים. שייתן למישהו אחר לנהל את המערכה לפי כללים חדשים. החיילים מזמן הבינו שמדובר במלחמה על עצם קיומנו וזהותנו היהודית והוא עושה מאמצים לא לעשות זאת".

חוסר הסימטריה בין הרצחנות וחוסר כל כלל מוסרי בו מתנהג חמאס לבין המוסר הנוצרי בו נוקט צה"ל עומד בעכרנו על פי שרקי. "הצד החמאסי ממשיך להתנהג באופן לא מוסרי ואנחנו ממשיכים להתנהג לפי הקונספציה הקודמת. אני שומע ברוגז מסויים את כל החדשות למיניהן שהסתירו כדורים ופצצות במיטה של תינוקת. זה החמאס. אנחנו מכירים אותם. הם לגמרי מחוץ לכל כללי המלחמה המוכרים לנו. ואנחנו חייבים להתאים את עצמנו אליהם".

שרקי ממשיך ומסביר בהתייחס לביקורת שהיתה על הצגת שבויי החמאס בתחתונים. "חיילים בהתחלה שבו שבויים ושמו אותם בתחתונים זה מעשה גאוני. זה משדר לעולם הערבי השפלה. ניצחון עליהם. אמרו שזה לא יפה וביטלו את הדבר הזה. אותו דבר לגבי מחיקת כתובות בעזה. לא מבין איזה רעיונות יש למפקדים. רואים שהם עדיין שבויים בתפיסה דמיונית. זה לא ענין של קונספציה ימין או שמאל. זה ענין של דמיון. אם לא נתחבר למציאות זו סכנה גדולה. אם תופסים את סינוואר צריך לתלות אותו על תורן גבוה. שכל העולם המוסלמי יראה אותו תלוי. אנחנו לא נעשה את זה כי זה נוגד את ערכי צה"ל. אבל זה מביא למלחמת אינסוף שלא נגמרת. חוסר הנכונות לפעול על פי הכללים האיזוריים ממש מסכן אותנו".

לסיום, שאלנו את המזרחן אליעזר שרקי, האם תמונות הניצחון הישראליות בעזה שינו את התודעה הערבית ואיזנו את הטבח שבוצע בשמחת תורה?

צפו בראיון המלא.

חסר לכם אוויר? Z Medic Air הכנסו לקישור: https://bit.ly/ZMedicAirTov

 

 

dvir
Author: dvir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום