Search
Close this search box.

אלדד בק: מי באירופה בעדנו ומי נגדנו?

בעבר ההתנגדות האירופית לישראל הייתה גורפת אבל דברים השתנו. אלדד בק עיתונאי שמסקר את אירופה נותן לנו סקירה מקצועית. הכירו את אירופה החדשה

תגיות

שתפו :

ביקשנו מאלדד בק, סופר ועיתונאי שמסקר את אירופה שנים רבות, לתת לנו סקירה על עמדתן של מדינות אירופה ביחס לישראל. בק פתח במדינות התומכות בישראל ואמר, "מי שבאופן מוחלט ניצב בימים אלה לצידה של ישראל אלו הן בראש ובראשונה צ'כיה ואוסטריה. צ'כיה באופן מסורתי עומדת לצידה של ישראל וכאן אנו רואים המשכיות מאוד מאוד חשובה. באוסטריה, מאז שסבסטיאן קורץ הפך לקנצלר חל שינוי והמגמה הזו התחזקה לאחר שפרש. האוסטרים ניצבים בצורה חד משמעית לצידה של ישראל גם באיחוד האירופי גם באו"ם. ראינו את זה בהצבעה האחרונה לגבי הצעת האמירויות להכריז על הפסקת אש בעזה. אוסטריה וצ'כיה הן מדינות האיחוד האירופי שהתנגדו באופן מאוד מפורש להצעה הזו".

בק מתייחס גם להונגרים ואומר, "הונגריה בדרך כלל לצידנו. אבל ההונגרים עומדים להיות הנשיאים התורנים של האיחוד האירופי אז הם צריכים להוריד קצת את הרגל מהגז. יש להם גם קשרים עם פוטין ואני מניח שזה גורם למתינות מסויימת בתמיכה שהיתה להם בישראל".

בק מוסיף עוד כמה מדינות לרשימת התומכות בישראל באופן כללי אם כי באופן מסוייג, "יש עוד כמה מדינות שאפשר להגדיר אותן כתומכות באופן כללי אך מסוייג ובכללן איטליה, שוודיה, וגם גרמניה".

קנצלר גרמניה, צילום:אוליביה פיטוסי פלאש 90

מכאן עובר בק לצד השלילי למדינות באירופה שמתנגדות לישראל. "אני הולך לקצוות האנטי ישראליים. ספרד עם הממשלה השמאל קיצונית שהוקמה ממש לאחרונה. לוקסמבורג מדינה קטנה אבל עם השפעה מאוד גדולה באיחוד האירופי. אירלנד והולנד נמצאות לא כל כך בצד של ישראל. ולכיוון הזה אני משייך גם את הצרפתים שמנסים לשחק אותה חברים של ישראל אבל אנחנו רואים כרגע שהם משתתפים ביוזמה המתהווה נגד "הגורמים האלימים בקרב המתנחלים" כפי שהם מכנים זאת. לצד השלילי של מתנגדי ישראל יש להוסיף גם את הבלגים. בלגיה מהווה חלק מהציר האנטי ישראלי".

בהמשך דבריו מוסיף בק, מספר מדינות לרשימת התומכות בישראל, "המצטרפות האחרונות רומניה ובולגריה וגם קרואטיה יש שם שיפור שינוי לטובת ישראל".

בעבר אירופה הייתה מאוחדת נגד ישראל. היום נראה כי הדברים השתנו וההתנגדות לישראל כבר אינה מקיר אל קיר. "אנחנו היום לא יכולים לדבר יותר על בלוק איחוד אירופי שהוא אנטי ישראלי כפי שהיה בעבר. יש הרבה יותר גוונים ויש לישראל יותר על מי לסמוך באיחוד האירופי. ההחלטות שם מתקבלות פה אחד. אם יש מדינה אחת שמצביעה נגד החלטות כפי שהיה בימים האחרונים בניסיון לכפות הפסקת אש, ההחלטה אינה עוברת. בעבר זו הייתה הונגריה והיום אלו הן אוסטריה וצ'כיה".

צפו בראיון המלא.

שמן CBD, הפתרון הטבעי ליום רגוע ושינה טובה: https://bit.ly/3R2qvo9

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום