חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' אריה אלדד: רמטכ״ל הכשלון לא מסוגל להעלות בדעתו נצחון

דבריו המקוממים של הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ כאילו כבר "הפסדנו במלחמה" מעוררים תהיות: האם השמאל ונציגיו בקבינט רוצים נצחון או שמא הם מעדיפים להפסיד

שתפו :

פלאש 90

בימי מלחמה אלה, כששבועתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישמיד את החמאס עומדת למבחן לא פשוט, ובזמן שחיילי צה"ל נלחמים בסבך העזתי נגד מחבלי חמאס, יוצא הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ בהכרזה מחלישה וחסרת אחריות כשהוא מצייץ – "הפסדנו במלחמה. תמונת הנצחון תהיה הדחת נתניהו".

חה"כ לשעבר פרופ' אריה אלדד אומר, "יש כאן אנשים שממש חוששים שמא ננצח. דן חלוץ הוא רמטכ"ל הכשלון בלבנון 2006. הוא לא מסוגל להעלות בדעתו שום נצחון למעט הדחת נתניהו. המלחמה קצת הפריעה לו בתכניות שלו להפיכה צבאית במדינת ישראל. אני לא מופתע".

ועדת החקירה הממלכתית לאחר מלחמת לבנון השנייה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

פרופ' אלדד סבור שהשמאל חושש מנצחון במלחמה שמא נצחון כזה יחזק את שלטונו של נתניהו. "ראיתי גם עיתונאים שקוראים לאנשים להפסיק להתנדב".

פרופ' אלדד מתייחס ליחסים המורכבים מול האמריקאים ומגלה הבנה במצב הקיים להתחשבות בדעתם, אך אומר שצריך לחקור לאחר המלחמה, כיצד איפשרו לאמריקאים לנוון את התעשיה הבטחונית הישראלית, ואיך וויתרו על העצמאות הצבאית ביצירת תלות בכל נושא החימוש.

פרופ' אלדד מתייחס לחסרונו של חזון מדיני והקושי הרב שעובדה זו מייצרת ואומר, "לא יודע אם יש לממשלה איזשהו חזון שהם שומרים במגירה או שמא באמת אין להם. לפי ההיכרות שלי באמת אין להם". מתוך הפתיח הזה מתייחס פרופ׳ אלדד גם לחשש של ממשלת הימין הנוכחית לדבר על ההתיישבות ביום שאחרי ואומר "ההסטוריה של מאה השנים האחרונות הוכיחה כי במקומות שאנו לא יושבים בהם אנחנו גם לא שולטים בהם".

באשר לקונספציה שהביאה את הטבח בשמחת תורה אומר פרופ' אלדד, "הקונספציה לא מתה היא רק הלכה לחדר השני להחליף תחפושת". אלדד סוקר את כשלי הקונספציה ואת חוסר ההגיון של הדבקות בה למרות הכשלונות שהביאה והמחיר הנורא ששולם בגינה.

שאלנו את פרופ' אלדד האם הציבור רוצה היום לראות מפלגות ימין מובהק או שמא מפלגות שיביאו בשורה של חיבור בין הדעות השונות בעם. אתם מוזמנים לשמוע את תשובתו.

צפו בראיון המלא.

שמן CBD, הפתרון הטבעי ליום רגוע ושינה טובה: https://bit.ly/3R2qvo9

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
נהוראי
נהוראי
4 חודשים לפני

הם מעוניינים שנפסיד רק שנתניהו יילך . השנאה מעבירה אותם על דעתם .
במדינה מתוקנת הם היו נעצרים ונכלאים על המרדה ובגידה .
הם מנצלים את השליטה של השמאל במערכת המשפט והחוק לעבור על החוק .

ניר
ניר
4 חודשים לפני

כולם מתפלאים…מה שונה המחבל הזה מקורח? מירבעם בן נבט?
מה ההבדל בינו לשבתאי צבי?
עוכרי ישראל הגדולים היו בקרבנו תמיד, וגרועים מאויבנו.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום