חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עטא פרחאת והדרוזים לא מוכנים להתפנות מהגבול: "לא ניתן לחיזבאללה לצהול משמחה"

איך מתפרש פינוי היישובים בצפון בעיניהם של אויבי ישראל וכיצד הייתה צריכה ישראל לפעול. עטא פרחאת בראיון לוחמני

שתפו :

פלאש 90

 

 

 

 

 

ראש המועצה הציונית הדרוזית, עטא פרחאת שופך אור על האופן בו נתפס פינוי היישובים בצפון מיד כשהתחילה המלחמה: "המצב היום הוא שחלק מהמדינה לא מתפקד במאמץ מלא. זה נכיר בבניה, זה ניכר בילדים שלא הולכים לבתי"ס, או לא הולכים לעבודה כי פינו את התושבים מביתם וזה איום ונורא. בתקשורת הערבית, ובמיוחד בזו שמייצגת את חמאס וחיזבאללה, הם שומעים שהיהודים פונו מהיישובים עוד לפני שהתחילה הלחימה הם צוהלים ושמחים והם אומרים לעצמם ש'אנחנו הנסנו אותם מבתיהם כי הם שבירים וננצח אותם' זה מה שמצטייר ומה שמורגש אצל אויבי ישראל. הישובים הדרוזים בגליל לא התפנו מתושביהם ואני גאה על כך שהאנשים בעדה שלי לא עזבו את הבית ויהי מה".

"אני חושב", אומר פרחאת, "שלמרות הקושי או הסכנה הביטחונית צריך לדעת לתפקד גם בשעת לחימה כי אם נשדר לאויב שהם יכולים לפגוע בנו ואנחנו נשתוק בעקבות זה – זה אסון ואסור שיקרה כי זה נותן להם את תחושת הניצחון".

פרחאת מסביר מה צריכה לדעתו להיות דרך הפעולה של ישראל אם יותקפו יישובי הצפון: "אם ישנו יישוב שסופג פגיעות צריך להביא לשם את צה"ל ולהשיב מלחמה שערה. אבל צריך לחשוב על איך אנחנו נתפסים אצל האויב ברגע שאנחנו עוזבים את היישוב. אם היו זורקים על מטולה טילים שפוגעים, מדינת ישראל הייתה פוגעת בתחנת הכוח של צידון, או בשדה התעופה בביירות אז הצד השני היה מבין שלא כדאי להתעסק עם מדינת ישראל. הם מרשים לעצמם כל יום לטפטף ושתושבי מטולה ימשיכו לסבול. היעדר המדיניות גורם לדכדוך במקום".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

שמן CBD, הפתרון הטבעי ליום רגוע ושינה טובה: https://bit.ly/3R2qvo9

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום