Search
Close this search box.

האם חיזבאללה תכנן לפרוץ לישראל יחד עם החמאס?

היסטוריון המזה"ת פרופ' אמציה ברעם טוען שאיראן לא הבינה עד כמה חמאס פראי - מה שאולי מנע קטסטרופה גדולה יותר. היכן חיזבאללה בכל הסיפור הזה?

תגיות

שתפו :

פרופ' אמציה ברעם, היסטוריון של המזרח התיכון מאונ' חיפה, משוכנע שהחמאס לא תיאם את המתקפה עם חיזבאללה ועם איראן, "זו הייתה יוזמה פראית שלו".

אם המצב היה שונה והיה תיאום בין שני ארגוני הטרור, הוא סבור שהיינו עלולים לחוות קטסטרופה נוראית: "מקרית שמונה לא היה נשאר דבר, הם גם היו מגיעים לנהריה ולכל היישובים שפונו וכובשים אותם".

(צילום: AP Photo/Yousef Masoud)

למרבה האירוניה, המזל שלנו, לדבריו, הוא שאנשי החמאס הם "פראי אדם" ולכן פעלו בלי להודיע לאף אחד – כולל לאיראן שאימנה ומימנה אותם.

יחיא סינוואר האמין שאם יפתח במבצע מוצלח נגד ישראל, לנסראללה לא תהיה ברירה אלא לעמוד בהתחייבות הפומבית שנתן לכך שיצטרף. סינוואר לא תיאר לעצמו שיישאר לבד במערכה וגם לא חזה את התגובה החריפה של ישראל, ולכן החליט שכדאי לו להסתכן.

בפועל, כפי שראינו, חיזבאללה לא הצטרף לחמאס, ולמרות הירי שלו לעבר הצפון, הוא אינו מעז ללכת רחוק מדי מפני שלאיראנים השולטים בו יש תכנית משלהם. לפי התוכנית הזו, איראן תתקוף את ישראל יחד עם שלוחותיה רק אם היא תתקוף את הגרעין האיראני, או שתראה סימני התפוררות.

מהי השגיאה של ישראל במלחמה?

צפו בראיון המלא

שמן CBD, הפתרון הטבעי ליום רגוע ושינה טובה: https://bit.ly/3R2qvo9

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום