חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההיסטוריון הצבאי חושף את המוסר הכפול של מדינות אירופה: "הורגות אזרחים במלחמה"

מסקירת תחילת ימי ההיסטוריה והמלחמות מסתבר, לא במפתיע, שאירופה היא האחרונה שיכולה להטיף מוסר למוסר הלחימה של ישראל

שתפו :

פלאש 90

המדינאים האירופאים מטיפים מוסר ישראל על הרג אזרחים עזתים במסגרת המלחמה בעזה, אבל אם מקשיבים להיסטוריון הצבאי אלון קליבנוב מגלים עד כמה הצביעות משמעותית בתביעה של האירופאים מישראל.

 

 

 

 

"המלחמה מלווה את המין האנושי מאז שחר קיומו", סוקר קליבנוב את העבר, "אוכלוסיה אזרחית סבלה בצורה משמעותית לאורך ההיסטוריה מאז העת העתיקה וימי הביניים. בעת החדשה נוצרה מציאות שבה האוכלוסיה האזרחית הושמדה בעקבות כפירה דתית. במאות ה-16 וה-17 נולד הרעיון של ההפרדה בין הלוחמים לאזרחים ואז נוצרו חוקי מלחמה כפועל יוצא מההשכלה. זה הגיע לשיאים בעידן הנאור שהמלחמה הייתה הספורט המלכותי, המלחמה הייתה בין צבאות בלי קשר לנתינים".

קליבנוב: "כל זה התרסק במהפכה הצרפתית כשאנחנו נכנסים למלחמות, לא בין צבאות, אלא בין עמים. מצבאות קטנים כמו במאה ה-18 הצבאות גדלו מאוד. בתום המלחמות הללו ניסו לחזור ולהגביל והצליחו. במאה ה-19 רוב המלחמות של אירופה היו מוגבלות ביעדים ובהיקף. מלחמות העולם הראשונה והשניה שברו את כל הנושא הזה. המלחמות האלו מתנהלות בארבעה מימדים, יבשה, תת ים, ים ואוויר ויש פגיעה מאסיבית באזרחים. הצפלינים שמפגיזים את האזרחים בלונדון. המטרה של הצוללות הייתה להרעיב את אזרחי בריטניה".

מה הטיעון המוסרי בעד הפגזה של אזרחים?
איך השפיעו פצצות האטום?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ
TOV

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום