Search
Close this search box.

איש יחידת המודיעין המיוחדת טל אורנן: "הצבא מנהל את המדינה ולא מתעסק בתפקידו"

מהם הסיכויים לפריצת מלחמה עולמית, מהי דרישה הבלתי הגיונית של מטה החטופים והאם הצבא שכח מהו תפקידו. איש יחידת 504 לשעבר, טל אורנן, בראיון מרתק

תגיות

שתפו :

פלאש 90
גלעד כץ
נתניהו וביידן. צילום: רענן כהן

 

 

 

 

 

 

 

השבוע פורסם כי בצה"ל מוטרדים שהדרג המדיני עדיין לא הגדיר את היעדים להמשך הלחימה. לשיטת גורמים צבאיים, ההישגים בשטח יישחקו ללא מהלך מדיני וככל שיעבור הזמן. יחד עם זאת, צריכות להתקבל החלטות הן בנוגע לעזה והן בנוגע להסלמה בגבול הצפון באשר ליעדים החדשים במלחמה – ולא רק בנוגע ל"יום שאחרי".

יוצא יחידת המודיעין המיוחדת 504, טל אורנן, מאבחן כי מדובר בתופעה ישנה שבמסגרתה הצבא לוקח לעצמו תפקידים שלא שייכים לו: "מאז אוסלו בכירי צה"ל הפכו לפוליטיקאים ולמדינאים. רבין עירב אותם והיה בזה אז סוג של הגיון כשהצבא לקח חלק בשלבים של הנסיגה וצריך היה לדעת מה עושים ואיך מתפקדים מבחינה בטחונית. מאז הלכנו מאוד רחוק ויש לי תחושה שהצבא מנהל את המדינה".

"מה פתאום הצבא יוזם דיון ביום שאחרי?", תוהה אורנן, "הצבא צריך להביא הישג צבאי. הציבו לו מטרה שהיא לשחרר אותנו מחמאס והיכולת הצבאית והמדינית שלו. המטרה הצבאית מאוד ברורה ואת זה הצבא צריך לספק ומעבר לזה זה פשוט לא תפקידם. אתם תעשו את מה שהצבא צריך לעשות והנבחרים צריכים לעשות את המדיניות".

אבחנה נוספת של אורנן היא ההשפעה של המחאה על הלגיטימיות של הממשלה הנבחרת: "המחאה של קפלן יצרה תופעה שהממשלה לא לגיטימית. נכון, גם אני לא משתגע על כל התפקוד של כולם ועדיין הם הנבחרים, הם הדרג המדיני ולהם יש את הסמכות לשאול את השאלות ולקבוע את המדיניות".

מה דעתו על הדרישות של מטה החטופים לשחרור מיידי?
האם אנחנו בדרך למלחמה עולמית?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

חסר לכם אוויר? Z Medic Air הכנסו לקישור: https://bit.ly/ZMedicAirTov

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גיל ט
גיל ט
6 חודשים לפני

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום