חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האלוף במיל' עוזי דיין מסביר: מדוע ארה"ב לוחצת על ישראל?

האלוף במיל' עוזי דיין על המתח בין ישראל לאמריקנים ואיזה רעיון צריך לוודא שלא קם לתחיה

שתפו :

פלאש 90
נושאת מטוסים אמריקנית. צילום: חיל הים האמריקני

 

 

 

 

 

 

מאז תחילת המלחמה מול חמאס בכירים בממשל ארה"ב מגיעים בתדירות די גבוהה לישראל, ומעורבים באופן מאוד מדוקדק במהלכי המלחמה, מוסר המלחמה מבחינתם, והכוונות של ישראל לגבי כוונותיה של ישראל באשר לזירות נוספות שמאיימות עליה. הביקורים האלו והדרישות יוצרים מתח שאותו מסביר האלוף במיל' עוזי דיין:
"יש מתיחות בין ישראל וארה"ב. היא לא התחילה אצל נתניהו וביידן אבל היא מקרינה עליהם. המתיחות היא השאלה מה יהיה בהמשך. אנחנו מנסים לדחות ככל האפשר את הדיון על שתי מדינות לשני עמים. אנחנו שגדלנו פה ואחרי השבעה באוקטובר יודעים שמת הרעיון הזה. בן גוריון אמר שיש רעיונות שצריך להרוג אותם, ולקבור אותם, ולדאוג שלא יקומו לתחיה וכל שלושת השלבים חשובים, כך הוא אמר".

|"ערפאת הרג את הרעיון", ממשיך האלוף דיין, "החמאס קבר אותו ואנחנו צריכים לדאוג שהוא לא יקום לתחיה. אנחנו יודעים שהמדינה הפלסטינית לא תהיה יותר טובה כי רובם תומכים בחמאס. זה הוויכוח עם ארה"ב. למה הם תומכים בזה? כי זה עושה להם שקט במזרח התיכון. כשאנחנו מסרבים שואלים אותנו מה עם פתרון אחר? מה עושים עם ירדן, מצרים וסעודיה? אז אנחנו מנסים לדחות את הוויכוח".

"דבר נוסף הוא שהאמריקנים מנסים למנוע מלחמה איזורית", אומר האלוף עוזי דיין, "אנחנו מדברים על 5-6 זירות ובשבילם מלחמה איזורית לא נגמרת רק באיזור ולכן יש מתח והאמריקנים לוחצים כי הם נתנו לנו אשראי ועזרה ומבחינה זו צריך להגיד להם תודה כל יום, ונתניהו באמת אומר להם תודה כל יום".

מהי המשמעות של החזרת נושאת המטוסים האמריקנית?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

חסר לכם אוויר? Z Medic Air הכנסו לקישור: https://bit.ly/ZMedicAirTov

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום