חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היום שאחרי: ד"ר קידר מציג את "תוכנית האמירויות"

"כל ישראלי חייב להכיר את הספר "מזרח תיכון חדש" של שמעון פרס כדי לדעת איך לא עושים שלום". ד"ר מוטי קידר על היום שאחרי המלחמה בעזה

שתפו :

דווקא בזמן הדיונים על "היום שאחרי" המלחמה, "תוכנית האמירויות" של המזרחן ד"ר מוטי  קידר עולה שוב וביתר שאת כפתרון אפשרי לשינוי מהותי ביחסים שבין ישראל לפלסטינים ביו"ש.

בראיון לאורנה ישר הציג ד"ר קידר את עיקרי התוכנית: "לכל עיר תהיה אוטונומיה: חברון הערבית, יריחו, רמאללה, שכם, ג׳נין, טול כרם, קלקיליה.

כל אחת מהן הופכת לישות מדינית נפרדת עצמאית. ישראל מספחת ונשארת במרחב הכפרי כולו, מציעה לכפריים אזרחות ישראלית בתהליך כשזה לא איום דמוגרפי כי הם כ-15% מהאוכלוסיה".

בתשובה לשאלה איך ישראל תתמודד עם הסכנות הבטחוניות מדגים ד"ר קידר: "מסביב אנחנו נמצאים מסביב לכל אחת. בשנים הראשונות כל הצינורות נניח יהיו מפלסטיק כי אי אפשר להכין מהם טיל. חוץ מזה ברגע שהם תלויים בך, הסיכוי שהם ילחמו בטרור גבוה יותר".

"פה חשוב להבין את הראש הערבי", אומר קידר, "כשיש לך שלטון של חמולה, הם בעד פיתוח, ההיררכיה החברתית נמשכת והם נגד טרוריסטים. זה היה בעיראק, וגם המדינות במפרץ כמו דובאי וכווית, כולן בנויות על משפחות".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
3 חודשים לפני

נכון אבל יש את הפרוגרסיביים שמנסים להפוך את העולם ולא יתנו לזה להתקיים פה כי אז לא יהיו מלחמות ומה הם יעשו

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום