חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מנכ״ל רגבים: ״תפקיד הממשלה לאתגר את הדרג הצבאי״

לדברי מנכ״ל רגבים מאיר דויטש, המחדל הגדול של השבעה באוקטובר היה שאלוף אמ"ן אהרון חליוה פירש את המידע שהיה לו באופן שגוי, לא עדכן את הדרג המדיני וכך לא היה מי שיאתגר אותו בשאלות

שתפו :

תפקיד המודיעין, מסביר מנכ״ל רגבים מאיר דויטש, הוא לאסוף מידע ולפענח אותו, ותפקיד הצבא לגבש תפיסה. כדי להימנע מתפיסות מוטעות צריך מישהו שישאל שאלות. "המחדל הגדול בשבעה באוקטובר היה שלמודיעין היה מידע, ראש אמ״ן פירש אותו באופן שגוי, ולא עדכן את הממשלה במידע. אילו היה מעדכן, יכול להיות שהיו מאתגרים אותו בשאלות. כי זה תפקיד הממשלה, לאתגר את התפיסות של הדרג המבצעי".

דויטש מציג דוגמה טריה שבה התנהל תהליך תקין בעניין תפיסה מוקדמת: "השרה אורית סטרוק שאלה את האלוף אליעזר טולדנו, בעניין המשטובות (כלי רכב שירדו מהכביש עקב גניבה או התיישנות, אך ממשיכים לנסוע בהם), מדוע כוחות הביטחון בהוראת אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס הפסיקו להחרים משטובות בשטחי A וB, שלא פעם מעורבים באירועי טרור. האלוף הודיע לשרה כי בכוונתו לבדוק מחדש את הפסקת החרמות המשטובות בשטחים הללו. כלומר הייתה כאן שרה ששאלה את השאלה הנכונה במקום הנכון, והאלוף חשב מחדש על התפיסה שהייתה לו. וכך צריך להיות".

עוד מוסיף דויטש בעניין, כי "ההדלפות מהקבינט הן מחדל מטורף והן חייבות להיפסק. השרים ובכירי הצבא חייבים להרגיש בטוחים כדי לומר את כל מה שהם חושבים. ההדלפות מונעות מהם לעשות זאת, וזה דבר מסוכן".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום