חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איש העסקים האמריקני-יהודי שגורם לאוניברסיטאות בארה"ב לרעוד מפחד! מה הסיבה?

ראיון עם חנן עמיאור, מחבר הספר "הסדנה להנדסת תודעה", על ביל אקמן, המיליארדר היהודי ומאבקו נגד אוניברסיטאות היוקרה בארצות הברית

שתפו :

חנן עמיאור מספר על ביל אקמן, המיליארדר האמריקני-יהודי, אשר כמקובל בארה"ב, כבוגר האוניברסיטה בפנסילבניה, תורם לה כספים.

"הכל החל", מתאר חנן עמיאור, "מספר ימים לאחר המתקפה הברברית על יישובי העוטף, אז החלו הפגנות עוינות כלפי יהודים באוניברסיטת הרווארד בבוסטון שבארה"ב. כשראה זאת ביל אקמן, הוא כעס ושאל את עצמו כיצד ייתכן שהאנטישמיות גוברת, וסטודנטים יהודים וישראלים נשארים חסרי הגנה?"

השיא, לדברי עמיאור, הגיע בעקבות השימוע בקונגרס לשלוש הנשיאות של המוסדות היוקרתיים: הרווארד, פנסילבניה וMIT. "זה היה השימוע הנצפה ביותר של הקונגרס", מציין עמיאור, ומסביר ששלוש הנשיאות התבקשו לענות ב"כן או לא", לשאלה: "האם קריאה לרצח עם של יהודים, סותרת את תקנון המוסד שלכן?", והן לא הצליחו לענות שהתשובה הברורה היא: כן! אלא אמרו שזה תלוי בהקשר. "הערפל המוסרי הזה", כפי שמכנה זאת חנן עמיאור, הוא מה שגרם לביל אקמן להזדעזע ולפעול.

חנן עמיאור מפרט שהמיליארדר ביל אקמן הודיע לאוניברסיטת פנסילבניה, שהוא עוצר תרומה על סך 100 מיליון דולר לאוניברסיטה עד להתפטרות הנשיאה, והנשיאה אכן התפטרה. בהמשך הוא לחץ להתפטרותה של נשיאת הרווארד, עקב תחקיר שחושף שעבודת הדוקטורט של הנשיאה ומאמרים שפרסמה, הם למעשה מחקרים שכתבו חוקרים אחרים, ש"היא העתיקה, ייחסה אותם לעצמה, וביססה עליהם את המחקר שלה", מדגיש עמיאור, ולפיכך נאלצה להתפטר.

מדוע רודפים את אשתו הישראלית-יהודיה של ביל אקמן? איזה פרויקט שמחריד את האוניברסיטאות בארה"ב, הקים ביל אקמן בתגובה? כיצד הסיפור משפיע על הטוויטר ועל העיתונות?

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום