חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר רן ברץ יוצא נגד הקולגות: ״אלה אנשים אינטליגנטים אבל לא אינטלקטואלים, החכמים הכי טיפשים״

אחרי שנשיאות האוניברסיטאות היוקרתיות בעולם סירבו לגנות קריאות אנטישמיות, מסביר ד"ר רן ברץ מתי החלה ההתדרדרות האקדמאית ומבהיר: "הפרוגרס יורה לעצמו ברגל - האקדמיה בדעיכה"

שתפו :

פלאש 90

נשיאות האוניברסיטאות המובילות בארה"ב – MIT, הרווארד ו-Penn – זומנו לשימוע שנערך בקונגרס וסירבו לגנות קריאות אנטישמיות.

חברת המפלגה הרפובליקנית אליס סטפניק שאלה אותן מספר פעמים האם קריאה מפורשת לרצח עם ביהודים נחשבת להפרה של חוקי המוסדות, ובמקום לענות שכן, הן התפתלו וטענו: "זה תלוי בהקשר". סטפניק הנדהמת הבהירה: "זה לא מקובל ואנטישמי – כולם חייבים להתפטר היום".

"הן מתפתלות כי אסור להן לשקר, זו עבירה על החוק האמריקאי", מסביר ד"ר רן ברץ, עורך אתר "מידה". הוא מוסיף כי הצביעות זועקת לשמים – הרי אם הייתה נערכת הפגנה בקמפוסים נגד טרנסג'נדרים, ראשי האוניברסיטאות לא היו רק מודחים מתפקידם אלא מואשמים בבית משפט על פשע שנאה והסתה. כשזה נוגע ליהודים, מסתבר שהסיפור אחר.

 

נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, ליז מק'גיל בשימוע בנושא האנטישמיות במוסדות האקדמיים/ צילום מסך

 

הסנאטורים וחברי הקונגרס מביטים בתופעה הזו בזעזוע והם לא לבד: הרבה תורמים ובוגרים, גם מהשמאל, מכים כעת על חטא ומתחילים למשוך תרומות.

ד"ר ברץ מבהיר כי הנשיאות עומדות להפסיד הרבה כסף מהאירוע וכי הסיבה למעשיהן אינה קשורה למקורות מימון אלא לריצוי הקהילה האקדמאית המאוחדת אשר מהווה תיבת תהודה לאנטישמיות. מדובר בקהילה סגורה, חד צדדית ומנוונת שאינה מבקרת את עצמה והאמת כבר לא מעניינת אותה. "אלה אנשים אינטליגנטים אבל לא אינטלקטואלים, החכמים הכי טיפשים שאפשר למצוא".

חשוב להבין שהאקדמיה היא מוסד גלובלי. גם כאן בישראל התחברו למגמות הללו בתור ביקורת על ישראל. מאז הטבח החלה התעוררות באקדמיה הישראלית, אך ד"ר ברץ מבטיח שהיא לא תאריך ימים מכיוון שהפרופסורים לא ירצו לוותר על שיתופי הפעולה עם אוניברסיטאות היוקרה בחו"ל.

החדשות הטובות הן שהאנשים החכמים מבינים כי האנטישמיות היא העדות הראשונה לבעיה הרבה יותר עמוקה. ד"ר ברץ מסביר כי על פי מחקרים עולה שהאקדמיה בארה"ב בדעיכה: למרות שהאוכלוסייה גדלה, מספר הסטודנטים מתמעט. היוקרה של האוניברסיטאות הגדולות הולכת ופוחתת, ואפשר לומר שהן הרסו את עצמן במו ידיהן:

הן בזבזו הרבה כסף על המנהלה – המפקחת על הערכים – כדי לדכא את הקולות שחושבים אחרת וכן הפעילו מתודות של אפליה כדי לקבל סטודנטים שיתאימו לאג'נדות שלהן, "הפרוגרס יורה לעצמו ברגל כל הזמן".

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום