חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"חבל על כל הדיבורים" – המשפטן ד"ר חיים שיין, בהתבטאות חסרת תקדים על המינוי של אהרון ברק

עו"ד זיו מאור וגלי בת חורין מראיינים את המשפטן ד"ר חיים שיין על בית הדין בהאג ועל היצוג של אהרון ברק

שתפו :

המשפטן והפובליציסט ד"ר חיים שיין אינו מוטרד מהמינוי של אהרון ברק, כחבר בצוות ההגנה של מדינת ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג.

ד"ר חיים שיין רואה את עצמו "כאחד המבקרים החריפים ביותר של אהרון ברק במדינת ישראל" כדבריו, וכראשון שכתב ספר, שבו צפה לאן ברק רוצה להוביל. עם זאת הוא סבור, שאהרון ברק הוא המתאים ביותר לייצג את ישראל בהאג משום שיש לאהרון ברק שם עולמי ומוכר.

ד"ר שיין מסביר שכל לקוח המחפש עורך דין, אינו מתעניין בדעותיו הפוליטיות של עורך הדין, אלא האם עורך הדין יכול לייצג אותו היטב. לדעת ד"ר חיים שיין, לאנשים תהיה יראת כבוד לשופט אהרון ברק.

ד"ר חיים שיין מפתיע כשהוא מכנה את אהרון ברק "בן אדם הגון", שלא היה מקבל עליו את התפקיד, אילולא היה משוכנע שהוא יכול לייצג את המדינה בכבוד.

לדברי ד"ר שיין השופט אהרון ברק שכנע את אזרחי המדינה שבית המשפט בישראל שומר עליהם מפני בית הדין הבינלאומי, ועכשיו בהופעתו בבית הדין הבינלאומי, יצטרך ברק להוכיח שדבריו נכונים, ועל כן, ירצה להצליח בתפקידו.

ד"ר חיים שיין מספר, שחשבו בישראל להציע למשפטן אמריקני חשוב את הייצוג של ישראל בהאג, אך אותו משפטן לא היה פנוי.

לדעתו של ד"ר שיין, "יש סיכון מסוים" בהתעלמות ישראל מהחלטות בית הדין הבינלאומי, ומביא דוגמה מהמקרה, שבו נציגת ישראל בתפקיד בכיר, נאלצה לחכות במטוס בלונדון, מחשש שיאסרו אותה. ישראל צריכה את ארה"ב ואת העולם, הוא אומר, ולכן עליה להיאבק ולא לזלזל. הוא מבטיח, שבית הדין בהאג, לא ימנע מישראל להשיג את מטרותיה הצבאיות.

האם ברק הוא אכן משפטן בעל שיעור קומה בעולם? ואם בית הדין בהאג אינו משפטי אלא פוליטי, מדוע לשלוח את ברק? – צפו בדיון הסוער.

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
דבורה
דבורה
3 חודשים לפני

לעולם המשפט השקרי והמושחת בהחלט אהרון ברק הכי מתאים וזה אומר הכל

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום