חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקימי ״צו תשע״ בראיון מיוחד: לא תעבור משאית אחת

ראיון עם אחד מפעילי תנועת ״צו תשע״ שמאגדת בתוכה משפחות חטופים ומשפחות לוחמים שניצבות יחד אל מול החלטות הדרג המדיני

שתפו :

זהו יומה השביעי הרצוף של מחאת ״צו תשע״, תנועה אזרחית שמוחה נגד התנהלות הדרג המדיני ובתוכה פעילים ממגזרים שונים ומכל הקשת הפוליטית.

לאחר מספר ימים בהם הצליחו פעילי התנועה לעצור את מעבר משאיות הסיוע ההומניטרי לעזה, אתמול כוחות צבא ומשטרה מנעו מהם לחסום את מעבר כרם שלום.

דוד אולשבנג, מפעילי התנועה, אמר הבוקר: ״הדברים שאמר נתניהו במוצ"ש האחרון במסיבת העיתונאים כי "ללא סיוע הומניטרי לא נוכל להשלים את המשימה" נתנו גושפנקה לכוחות הביטחון והצבא אמש לחסום כל דרך אפשרית למוחים. היו כוחות מטורפים וגדולים של צבא ומשטרה".

אולשבנג הוסיף כי הם לא מתכוונים לעצור עד שאחרון החטופים יחזור. "לא נפעל באלימות", התחייב והוסיף "אנחנו במחאה אפקטיבית. המטרה שלנו שלא תעבור משאית אחת". בהמשך אמר כי הם ינסו להגיע למעבר באמצעות דרך עקיפה מהשדות.

רבים בחברה הישראלית מתקשים לקבל את העברת הסיוע ההומניטרי לעזה. בתנועת ״צו תשע״ חברים הורים של לוחמים לצד משפחות החטופים ותנועות נוספות, הדבר העיקרי שאולשבנג חזר ואמר בשיחה הוא כי חשוב לחברי התנועה לא להיות מזוהים פוליטית עם אף מפלגה: לא מתעסקים בשום דבר מפלג רק בהפסקת השיירות של אספקת הסיוע לחמאס. בתנועה חברים מימין ושמאל והם משתפים פעולה עם כל מי שמטרתו היא החזרת החטופים. בין החברים נמצאים גם אנשי מטה משפחות החטופים ופורום תקווה.

אנשי מחאה עושים את דרכם לשדה הפוליטי לא פעם, אומר אולשבנג: "אחרי שכל החטופים יחזרו התנועה תתכנס ותחליט לגבי המשך, מימין ומשמאל".

נראה כי אנשי ״צו תשע״ אינם מעוניינים שפוליטיקאים יגיעו להפגנות המחאה שלהם משתי סיבות: אחת, לא להיות מזוהים פוליטית והשניה היא כדי שאותם פוליטיקאים ישפיעו בזירה הפוליטית ויפעלו למימוש דרישות התנועה.

חברת הכנסת היחידה שהשתתפה עד כה במחאה היא לימור סון הר מלך מ'עוצמה יהודית' שמסרה: "המחאה הכי לגיטימית וצודקת ואין שום סיבה שיוציאו להם צו שטח צבאי סגור וינסו להשתיק את הקונצנזוס שמבקשים לעצור את הסיוע לאויב בשעת מלחמה".

עוד הוסיפה הר מלך: "אנחנו קוראים לכל עם ישראל לבוא למעבר ולנמל ולהראות לקבינט שקולו של העם דורש מהם לא להכניס סיוע לאויב בשעת מלחמה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
נעם 64 +
נעם 64 +
3 חודשים לפני

אם הפיקוד הבכיר של צה"ל היה מפעיל את יכולותיו ערב הטבח…..
ח"כ טלי גוטליב מצאה שיש תקשורת בין בעלה של לרוצח ההמונים

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום