חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אל"מ במיל׳ רונן איציק: "בני גנץ חושש מוועדת חקירה"

ראיון עם אל"מ רונן איציק, חוקר יחסי צבא וחברה וחבר תנועת "הביטחוניסטים", על דברי השר בני גנץ בעניין ועדת החקירה שתבדוק את מחדל טבח שבת שמחת תורה

שתפו :

השר בני גנץ אמר לפני מספר שבועות שוועדת החקירה לאירועי השבעה באוקטובר תעסוק בהיבטים לאומיים ולא בסוגיה הצבאית.
אל"מ רונן איציק, חוקר יחסי צבא וחברה, מפרש את דברי בני גנץ, כאינטרס של פוליטיקאי. העננה שמעליו היא משום שהיה שר ביטחון סמוך כל כך לתקופה שבה התעצם החמאס, משום שבתקופתו כרמטכ"ל נעשו שינויים משמעותיים בצבא, וגם מבצע "צוק איתן" היה תחת פיקודו.

על כן, מסביר אל"מ רונן איציק, יש לבני גנץ אינטרס שלא ידברו על נושאים אלו, "כי ברור לכולנו, שכל מה שהתנהל פה, היה בעייתי מאוד".
אל"מ איציק חושב שהחלטתו של בני גנץ כשר ביטחון, לאסוף את הנשקים מיישובי העוטף היא מחדל, כי הוא נטל את היכולת להגנה עצמית מיישובים הגובלים בארגון רצחני. עובדה שהיתה ידועה קודם השבעה באוקטובר, ובגינה יצאה ישראל ב-2014 למבצע במטרה להשמיד מנהרות שיועדו לביצוע פיגוע באזרחי ישראל.
הכנסת הפועלים מעזה, שמאוחר יותר התברר שריגלו למען החמאס, היא בעיקרה מחדל של השב"כ, קובע אל"מ רונן איציק, גם אם גנץ כשר הביטחון נושא באחריות.
"טעות חמורה", קובל אל"מ רונן איציק כטנקיסט, על החלטתו של בני גנץ כרמטכ"ל לגרוע כמות לא מועטה של טנקים ממצבת הכח של צה"ל, כי "כשמעקרים את יכולת התמרון של צה"ל, אנו מעקרים את יכולת ההכרעה שלו".

שואל אל"מ רונן איציק, האם בשל כך ישראל לא נלחמת עכשיו כנגד החיזבאללה? הוא אף מציין, שהקימו יחידות שריון, תוך כדי לחימה בעזה. "צה"ל אמור להיות מוכן!" מדגיש אל"מ רונן איציק, בייחוד כשמזה זמן מדברים בצבא על מערכה רב זירתית צפויה.

אל"מ רונן איציק מתייחס לשאלות נוספות, כמו למשל על אחריות גנץ כשר הביטחון בנושאים שונים כגון: "כלכלת חימושים", אמצעי לחימה שאינם כשירים, מניעת התערבות של צה"ל בשטחי הרש"פ "כצעד בונה אמון" ועוד.

הצטרפו למועדון היחידה

https://bit.ly/HayechidaWA

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המשיח
המשיח
3 חודשים לפני

לא מחדל אלא בכוונה למוטט את ביבי

המשיח
המשיח
3 חודשים לפני

הפרקליטות מסתירה שעובדת של אלשיך רצחה את הזוג כדורי, כי הוא העסיק אותה במכוני ליווי למטרת סחיטה פוליטית. כתוצאה מכך רוצחת סדרתית קניבלית חופשיה כבר 4 שנים. הפרקליטות הוציאה תעודת חיסיון כך שהשופטים לא יכולים לדון בראיות.
https://smallpdf.com/file#s=9e53380c-e73f-4d05-914a-49e7a920a399

גיל ט
גיל ט
2 חודשים לפני

לאן שתסתכל תראה פושעים.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום