חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חרבות ברזל: תמונת מצב ביום ה-140 למלחמה

היערכות לרמדאן בצל פיגועים ולחימה בזירות השונות: ד"ר דורון מצא פורש את תמונת המצב הצבאית והגאו-פוליטית ביום ה-140 למלחמה

שתפו :

1. הדיבורים על עסקת חטופים ומשא ומתן עם חמאס בנושא התחדשו.
2. משלחת ישראלית אמורה לצאת לפאריס לסבב שיחות נוסף כאשר במקביל בקהיר הסתיימו דיונים שקיימו בכירי חמאס (הניה) עם המקומיים באותו עניין.
3. מה שמעניין הוא לא הדיבור המחודש על העסקה אלא המציאות בפועל שנילוות לכך בשדה בקרב ברצועת עזה.
4. המציאות הזו משקפת בפועל, ומבלי להכריז על כך בפועל, סוג של הפוגה או בז'רגון הצבאי היו מכנים זאת 'עצירה אופרטיבית'.
5. פירוש הדבר הוא שצה"ל השלים למעשה את התמרון הצבאי בח'אן יונס (ללא חטופים וללא ראשיהם של סינואר ועמיתיו) או קרוב מאד למיצוי העניין. במקביל הולך ומידלדל סד"כ הכוחות של הצבא ברצועה וצה"ל עובר יותר ויותר למה שחלמו האמריקנים, קרי – פשיטות נקודתיות וטיהור השטח.
6. מנקודת המבט הזו, המערכה ברצועת עזה נמצאת כרגע בנקודה קריטית. אפשר לדמות את הסיטואציה באופן מטפורי כמו כדור הנמצא על פסגת הר ועשוי / עלול להתגלגל משם לכיוונים שונים.
7. אם להוריד את המטפורה לרצפת המציאות, הרי מדובר בנקודה של הכרעה: האם ההפוגה בפועל תהפוך להפוגה פורמאלית בצל המשא ומתן המתנהל סביב עסקת חטופים או שאולי ישראל תמשיך הלאה אל המרחב היחיד שנותר עדיין לא פגיע ברצועת עזה, קרי – רפיח.
8. ישנם לא מעט גורמים מחוץ שהיו מעדיפים את החלופה הראשונה מה שמאתגר מאד את ישראל בבואה לקבל את ההחלטה על מימוש המבצע ברפיח. כמו כן, לא ברור עד כמה הצבא להוט על האופציה הזו.
9. מן הצד השני, הרושם הוא כי הדרג המדיני ער לכך שללא רפיח ישראל לא תוכל להציג תמונת ניצחון שלמה, ומעבר לכך, תתקיים ברצועת עזה מציאות של מובלעת שלטונית חמאסית באזור רפיח שתהדהד לאזור את הכישלון הישראלי במימוש תכליות המלחמה, מה שיאפשר במקביל לחיזבאללה להמשיך ולנהל את מערכת ההתשה נגד ישראל בצפון.
10. רפיח היא אם כן נקודת כובד משמעותית בהסתכלות על המערכה. היא הופכת למפתח ליכולת הישראלית לכבוש את הרצועה כולה ולהכריז על סוג של ניצחון, אבל היא כמובן תחדד מהצד השני את הדיון על עתיד רצועת עזה ועל היום שאחרי.
11. מטבע הדברים היום הזה יהיה יום מורכב באופן שבו ייראה. הלחימה ברצועה תימשך במתכונת של טיהור המרחב ושקט לא ישרור שם, אבל העיסוק בהסדרה במציאות שבה מרבית הכוח הסדיר של חמאס פורק יתחדד ויתפוס מקום מרכזי במהלכים של כלל גורמי הכוח.
12. את זה מבינים בירושלים ובמקומות אחרים. וכך ראש הממשלה הניח טיוטה של עקרונות למדיניות ישראל אחרי השלמת הכיבוש שאין בה חידוש גדול אבל די בבירור היא עומדת בהיפוך לחזון האמריקני ושל כמה גורמים מרכזיים באזור. מן הצד השני, גם גורמים בחמאס נערכים ליום הזה.
13. כנראה זה הרקע לאמירה המעניינת של מוסא אבו מרזוק על כך שחמאס תהיה מוכנה לכך שהרצועה תתנהל בידי ממשלת טכנוקרטים פלסטינית, שיש בה כדי לבטא את הנכונות של חמאס לסוג של טרנספורמציה פוליטית תחת היגיון השרידות.
14. וברקע לכל זאת, הפיגוע הקשה סמוך למעלה אדומים ששוב מבטא את הסימטריה שמתקיימת בין רצועת עזה לבין יהודה ושומרון. זה פיגוע קשה ואפילו כשל מבצעי של השב"כ וצה"ל בחשיפת החוליה. הוא בעיקר מבטא את העובדה כי ישראל צריכה לעשות יותר כדי לנקות את השטח שעמוס במחבלים, כלי נשק ואנרגיות של טרור והתנגדות.

 

״ד״ר דורון מצא הוא מזרחן. חוקר ומרצה בתחום הסכסוך וערביי ישראל. לשעבר בכיר במערכת הבטחון״.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המשיח
המשיח
2 חודשים לפני

בבית משפט מחוזי בירושלים מדינת ישראל מאשימה את ואסים אסיד ברצח יהודה ותמר כדורי ב-10 בינואר 2019.

שלחתי לבית המשפט ראיות מבלש פרטי, המראות שהרוצחת היא חולת נפש שהשב"כ כופה עליה לעבוד עבורו, לאחר שתפס אותה מבצעת פשעים.

שלושת השופטים ביטלו 30 דיונים, והם לא יכולים להכריע בצדק, כי יש תעודת חיסיון שמאלצת אותם לא לראות את הראיות נגדה.

תעודת חיסיון כזו קיימת על הנשק הגרעיני של ישראל.

השוטרים נאלצו לשקר שוואסים אסעיד הוא הרוצח ולשתול ראיות נגדו.

היועצת המשפטית אילצה את מח"ש לא לחקור.

בעיתונים פורסם שהפרופיל שלו, שהמשטרה פרסמה, של חולה נפש, לא ערבי, נמוך, קירח, עם גבות קצרות מראים שהוא לא הרוצח.

כל המאפיינים האלה מתאימים לרוצחת. 

פרקליטו אמר מההתחלה שהוא לא הרוצח.

כתוצאה מהפשע של היועצת המשפטית לממשלה, רוצחת סדרתית חופשיה לרצוח את כל מי שהיא רוצה, כי יש לה כרטיס עובד שב"כ, והמשטרה לא יכולה לעשות לה כלום.

Buat Akun Pribadi
18 ימים לפני

Thanks for sharing. I read many of your blog posts, cool, your blog is very good.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום