חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"לרבנות הראשית יש מעמד של מש"ק דת במדינה"

ארנון סגל מתייחס למצב בהר הבית; וגם, על התנהלות הרבנות הראשית בנושא

שתפו :

 

בראיון שהעניק אהוד אולמרט לTOV הוא טען שהרב גורן אסר לעלות להר הבית. ארנון סגל, פעיל מרכזי לעליה להר הבית, מחבר ספר "הבית" ועיתונאי "עולם קטן" ו"מקור ראשון" מגיב לדברי אולמרט. "להגיד שהרב גורן היה נגד הר הבית זה כמו להגיד שמשה רבנו היה נגד התורה. הרב גורן היה ראש וראשון לדורשי הר הבית והוא זה שהביא אותנו להתעסק בהר הבית והשבת כבוד ה' וישראל אליו. ובמיוחד על הלגיטימיות של תפילת יהודים בהר".

סגל מספר כי הרב גורן פרסם ספר על המחשבות שלו על הר הבית שפורסם בערב מותו על אף שנכתב כנראה בסביבות מלחמת ששת הימים. הרב גורן התלבט בספרו לגבי הגבלות הלכתיות. הרב עלה להר, ואף כותב רבות ליצחק רבין ולמשה דיין על החשיבות הגדולה של הצבת רגל יהודית בהר. הרב מייסד את קציני הר הבית, קצינים יהודים. ומדרשה צבאית על הר הבית של תפילות ולימוד. אך לבסוף, משה דיין סוגר את המדרשה והופך אותה לשטח צבאי סגור. כפרס ניחומים הוא קיבל פעמיים בשנה תפילה בשטח מיוחד מעל הכותל.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a8-%d7%94%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%91%d7%99%d7%93%d7%99%d7%a0%d7%95-%d7%90%d7%95-%d7%91%d7%99%d7%93%d7%99-%d7%97%d7%9e%d7%90%d7%a1/

הרב גורן היה רב ראשי, ובספרו של סגל "הבית" הוא פורש את משנתו על היחסים בין הרב גורן למוסד הרבנות הראשית. לתזה של סגל בנושא הוא קיבל את הסכמת המשפחה. אילו היו שואלים את הרב גורן בתחילת שנות השישים, לפני שחרור ההר, "אם יהיה לנו את הר הבית?" הרב היה עונה כי נחדש את עבודת המקדש. "ככל שהוא נעשה רב ראשי כולם התנגדו אליו, כולל הרבנים הראשיים של ששת הימים נלחמו במאמץ שלו ושברו אותו. עד שבשלב מסוים בשנות השמונים יש תיעוד מהפגישה, נמצאים רבנים חשובים כמו הרב דרוקמן ומנסים לשנות את השלט בכניסה להר הבית שאסור לעלות מבחינה הלכתית להר הבית. ואפילו זה באותה תקופה הוא כבר לא האמין שניתן ובאפשרות הרבנות לעשות את זה. אולמרט טעה בדברים אלה, וזאת לא טעותו היחידה".

סגל מתייחס לכך שהוא מעודד עליה להר הבית שאסורה על פי הרבנות הראשית. "אנחנו נאמנים להלכה ולא לאף אדם בפני עצמו והרבנות הראשית לא מייצגת בתור מורת הלכה. הרבנות הראשית מעמדה כמש"ק דת של מדינת ישראל ולדעתי לא פועלת למען קודשי ישראל. כשהפגנות חמאס בהר, דגל אש"ף תלוי במשך 10 ימים על כיפת הסלע רק בפסח האחרון. ולא מגיעים לדיון הלכתי של ביטול מצוות קורבן הפסח, תביאו את דעתכם ההלכתית. במקום שיש חילול ה' אין חולקים כבוד לרב, ואין חילול ה' גדול יותר ממה שקורה בהר הבית כיום. בייחוד שזה נעשה תחת שלטון וריבונות שלנו".

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
מאיר
מאיר
1 שנה לפני

דברים כדרבנות. הקץ למאפיה של הרעבנות הראשית

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום