[fvplayer id="70"]
בימים אלה שמתנהל משא ומתן בין משרד האוצר להסתדרות המורים על הסכמי השכר. עו"ד תמיר דורטל, עורך ומגיש הפודקאסט "על המשמעות" ומורה בעצמו מתנגד לשביתות ביחסי עבודה ומסביר את עמדתו. הוא אומר כי מה שעומד בשורש המחאה של הסתדרות המורים, זה הפער בהתאמה בין השכר לאיכות הביצועים. לדבריו, מורים רבים היו שמחים לקבל שכר בהתאם לביצועים שלהם.
הוא מסביר "אם מורים טובים אז שיקבלו שכר גבוה, ואם פחות טובים אז שיקבלו פחות שעות ובהתאם גם שכר יותר נמוך". הוא אומר כי זה מה שימשוך מורים איכותיים וטובים לבתי הספר בכל הארץ, וזה יעזור לבתי הספר להעלות את רמת הלמידה. בנוסף, הוא מביא היבט מיוחד של יחסים בין ההורים למורים. הוא אומר כי אם ההורים ירגישו שהמורה של ילדיהם איכותי וטוב ולא רק נח על זרי הדפנה עם קביעות זה ייצור אמון בין המורה להורים.
https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%90%d7%9d-%d7%9e%d7%97%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%95%d7%a6%d7%93%d7%a7%d7%aa/
האמון הזה לדבריו יוביל לכך שהתלמיד יבין שהמורה שלו הוא אישיות מיוחדת ומעוררת השראה שיש לו ממה ללמוד ממנו. ולא ימהר להתייחס אליו בזלזול פשוט כי יש לו קביעות.
דורטל מוסיף ואומר כי משרד האוצר הסכים להוסיף כסף, אך המחלוקת היא האם מנהלי בתי הספר שמכירים את המורים הכי טוב הם אלה שיוכלו לקבוע למורים את השכר. לדבריו, מנהל מכיר את המורים שלו, כיוון שהוא מקבל עליהם תשבוחות ותלונות, ובהתאם לכך, לתת למורה שכר יותר גבוה אם הוא "שווה" אותו.
הוא מספר על עצמו שהוא עובד במספר בתי ספר, וכאשר המנהל ביקש ממנו לבוא לעבוד רק אצלו ושהוא יגדיל לו את המשרה. הוא שאל אותו "אז מה תיתן לי?" והוא לא יכל לתת לו כלום, לא להוריד ולא להעלות לו את המשכורת. הוא אומר שזה בגלל שכל המשכורת תלויה במשרד החינוך ולא בבתי הספר. "בתי הספר הם לא המעסיק, אלא גוף שאתה מגיע אליו בבוקר וחוזר ממנו בערב, ואין לו יכולת לשלוט לך במשכורת. דבר המייצר בינוניות ולא מצוינות".
https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%97%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%94%d7%94%d7%a4%d7%92%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%99%d7%90-%d7%9c%d7%90-%d7%a4%d7%97%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%90%d7%96%d7%a2%d7%a7%d7%aa-%d7%a6/
יפה בן דוד מזכ"לית הסתדרות המורים מנסה לשמר את המצב הקיים ולא את השינוי שהוא מדבר עליו. דורטל מסביר שהיא נלחמת על שימורה כי זהו מבנה השכר בכל המגזר הציבורי. ויוצא בקריאה ואומר כי עלינו להילחם בארגוני המורים ולשבור אותם, באמצעות תוספת למצוינות, אפשרות לפיטורי מורים אפילו יש להם קביעות.
הוא אומר כי אם זה יקרה, למנהל תהיה יכולת השפעה על השכר וזה ישפיע לכל המגזר הציבורי. הוא מסביר שכיום יש לנו "מחלה" כזאת במגזר ציבורי, של שכר בהתאם לקביעות ולתארים. הוא אומר על עצמו שאם הוא יעשה תואר גם במקצוע שהוא לא מלמד אותו כמו גיאוגרפיה המשכורת שלו תעלה, בנוסף, אם הוא יזדקן ב20 שנה הוא ירוויח עוד עשרת אלפים שקלים וזהו מצב אבסורדי.
הלוואי עוד הרבה מורים כאלה