חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עד שמדברים על משכורת המורים, בוא נדבר על ההתעללות במורים בחינוך החרדי

מיכל צ'רנוביצקי, מנהלת תחום חרדים בקרן ברל כצנלסון, מספרת על התנאים המעליבים בחינוך החרדי; וגם, מדוע הם לא הצטרפו למחאה יחד עם כולם?

שתפו :

play-rounded-fill

מיכל צ'רנוביצקי, ראש תחום חרדים בקרן ברל כצנלסון ומי שמכירה את החינוך החרדי מבפנים, בראיון על התנאים הקטסטרופליים של המורים בחינוך החרדי.

"תחום המומחיות העיקרי שלי הוא החינוך החרדי. עשרים אחוזים מתלמידי ישראל לומדים במערכת החינוך החרדית. כל המורים שם הם 'עובדי קבלן', לא עובדי מדינה ולא באיזשהו ארגון כזה או אחר. כולם מועסקים על ידי עמותות, מכיוון שבתי הספר מנוהלים על ידיהן", אומרת צ'רנוביצקי.

ישיבה חרדית
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

היא מספרת על הפערים התהומיים בשכר ועל התנאים העלובים, "פערים בשכר של 25% ו-50% לכיוון מטה של מורות ומורים, זו תופעה נרחבת מאוד. רוב המורות והגננות מדווחות שלפחות פעם אחת במהלך עבודתן הן פוטרו בימי הקיץ בכדי למנוע את הוותק וההעלאה בשכר שלהן. אצל הגננות הפערים מגיעים לחצי שכר ופחות ואפילו בלי שום אופק. גננת, גם אם היא 30 שנה בתחום מקבלת משהו כמו 6,000 שקלים במקרה הטוב, זה עלול להיות גם פחות משכר המינימום במקרה הקשה יותר".

גם התנאים הסוציאליים לוקים בחסר, כפי שהיא אומרת: "זה עוד בלי שאני מדברת על זה שלא מפרישים להם כספים לפנסיה כמו שצריך ושמורים בתלמודי תורה עובדים שישה ימים בשבוע מ-8:00-16:00 לפחות, מה שאומר שהמשרה המלאה שלהם היא פי 1.5 יותר ממורה במערכת החינוך. המשכורת היא חצי מזה של מורה במערכת החינוך הממלכתית".

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%9b%d7%aa-%d7%a2%d7%a6%d7%9e%d7%94-%d7%9e%d7%a1%d7%a8%d7%91%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%94%d7%95%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%a2%d7%9c-%d7%9e%d7%94-%d7%91%d7%90%d7%9e%d7%aa-%d7%9e%d7%97/

מדוע הם לא הולכים לתביעה? צ'רנוביצקי מסבירה: "תבוא ותגיד לי שילכו וידרשו את זכויותיהם בבתי המשפט, אי אפשר לעשות את זה. כמו שבשוק הפרטי אתה לא יכול לעשות את זה ואם תעשה את זה יוציאו אותך מכל מוסד אליו תגיע כך גם פה. אם הוא יעשה את זה הוא מחוק בכל מערכת החינוך החרדית".

היא מתנערת מהאמירה שלמורים החרדים לא אכפת מהשביתה הכללית: "המורים החרדים היו יוצאים היום לשביתה ביחד אם הייתה אפשרות לעשות את זה, גם לחודש שביתה אם צריך. בסוף אלו האחים והאחיות, האבות והאימהות שלנו שפשוט מזעזע לראות מה הולך בחינוך החרדי".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
נעמה
נעמה
1 שנה לפני

צודק והרבנים אשמים בזה נותנים לזה יד ומי שגוזר את הקופה זה מנהלי המוסדות והעסקנים..

שששש
שששש
1 שנה לפני

לא הבנתי על מה התלונה? אתם בוחרים לא להיות במשרד החינוך של המדינה, אתם פורשים מהציבור.

יוסף
יוסף
1 שנה לפני
הגב ל  שששש

זה ההסתדרות שעל פיה הוקמה מדינה כל כך עקומה

ישראל כהן
ישראל כהן
1 שנה לפני

לא רק גם משרד החינוך נותן לזה יד כי הוא נותן חצי מהתקציב למוסדות החרדים וכך משאירים למנהלים לעשות מה שבראש שלהם

יוסף
יוסף
1 שנה לפני

אולי כדאי להפריט את בתי הספר כמו בחינוך החרדי כי שם יש יותר ערכים ויודעים יותר

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום