חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יש לנו הרבה מה ללמוד מארגוני השמאל, הנה השיעור הראשון

יו"ר עמותת "הגענו" אסנת זוהר מספרת על פריחת ארגוני הימין לחיזוק הזהות היהודית; ואומרת כי "גדל פה דורש שלם מנותק מהשורש שלו"

שתפו :

play-rounded-fill

אנחנו רגילים להפגנות הבלפור והמחאה הכלכלית מבית המדרש של השמאל. קצת שכחנו בשנים האחרונות מה הן הפגנות ימין. והנה, בשנה החולפת התוודענו לארגוני ימין נמרצים שמעלים שיח שונה, שלא פוחדים לעמוד לעיני המצלמות ולומר את האמת הבוערת בהם. אסנת זוהר, יו"ר עמותת הגענו, מספרת על התהליך של פתיחת העמותה לחיזוק הזהות היהודית.

"במשך כמה שנים שפכנו הרבה קיטור. זה נבע מתוך דאגה אמיתית לגורל המדינה היהודית. אבל ראינו שהשטח לא מספיק בוער, וחשבנו איך לוקחים את הדבר הזה ומקימים גוף שיפעל וישנה את השיח", היא אומרת.

את ההשראה היא קיבלה דווקא מארגוני השמאל. "הבנו שיש פה שיטה שעובדת בשמאל. שיטה ידועה – הם מחוברים לקרנות הזרות, ומקבלים המון כסף. כל מי שייקח שלט עם 'די לכיבוש' ויפתח עמותה יקבל צק' נדיב. לנו הימין אין את זה. אבל יש לנו את העם ואת הרצון הטוב. העמותה שלנו פועלת בדרך שקופה מבחינת ארגון של כספים, התארגנות ומטה מתנדבים".

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%9e%d7%94-%d7%94%d7%a6%d7%99%d7%91%d7%95%d7%a8-%d7%94%d7%a1%d7%a8%d7%95%d7%92-%d7%9c%d7%90-%d7%9e%d7%a9%d7%aa%d7%aa%d7%a3-%d7%91%d7%94%d7%a4%d7%92%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%99%d7%9e%d7%99/

המאבק של עמותות הימין אינו מפלגתי. "אתה מדבר ערכים – לא פוליטיקה. אנחנו לא נדבר על ליכוד או ציונות דתית, אלא על הערכים שחשוב לנו לקדם". למשל, בנושא החינוך. זוהר מספרת כי הזעזע לגלות שמערכת החינוך הממלכתית מקדמת תודעה של מדינת כל אזרחיה. זה מתחיל בביטול לימודי התנ"ך. במקביל התלמידים מתבקשים לעשות עבודות על ישו. "גדל פה דור שאתה מנתק אותו מהשורש שלו", היא אומרת.

זוהר אומרת מהי מטרת העמותה. "המטרה שלנו היא להקים שדולות בכנסת ולדחוף את הנושאים האלה לפוליטיקאים. להביא את כל הנושאים האלה למודעות. לשנות את סדר היום". לדבריה, זו הפעילות החוץ-פלמנטרית שנדרש כל-כך לחזק בימין.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום