חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"דור הולך ונעלם": בני קצובר נפרד מחברו לדרך אליקים העצני ז"ל

בני קצובר מראשי גוש אמונים, מספר על ההחלטה של חברו אליקים העצני שנפטר אתמול לעבור לקרית ארבע וכיצד הסתדר העצני כחילוני בין כל תלמידי הרב צבי יהודה קוק זצ"ל

תגיות

שתפו :

צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אתמול נפטר בגיל 96 אליקים העצני יו"ר מועצת יש"ע וח"כ לשעבר מטעם התחייה. מי שהכיר אותו מקרוב הוא בני קצובר, לשעבר יו"ר מועצה אזורית שומרון וממנהיגי ציבור המתנחלים בעבר.

"ביקרתי אותו בבית החולים לפני שבועיים, הוא היה לגמרי צלול ועם קצת דמעות בעיניים דיברנו על איך שזכינו לעבור יחדיו קטעים היסטורים שאולי אלפיים שנה לא היו לעם היהודי" מספר קצובר. "ואז הוא אמר 'אני מקווה שהסרנו את הסכנה מעל ארץ ישראל'. ובאמצע אחד הדברים שהכי נחרטו לי זה הדחיפה שלו להקמת ישובים. כל הזמן דחף להקים עוד ועוד. בסביבות שנת 82 כל ישיבה של מועצת יש"ע הוא לא נותן לי מנוח והוא היה שואל 'בני, מה עם הר ברכה? בני, מה עם הר גריזים?' בפעם החמישית או השישית אמרתי שהוא צודק חייבים לעשות משהו עם העניין הזה וכך התחלנו לגלגל את הישוב הר הברכה. אפשר לומר הדוחף העיקרי היה אליקים העצני".

בני קצובר. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

קצובר מספר כיצד החליט העצני לעבור מביתו ברמת גן לקרית ארבע. "היינו בחפיפה עשרות שנים. אני הכרתי אותו עוד מהפעילות בחברון. הוא עמד בשלבים הראשונים ברקע ועזר ודחף כל הזמן. ב71שנת הוא הצטרף לקרית ארבע. קרית ארבע נבנית ב71 . . הוא היה גר בוילה ברמת גן ואז אני פוגש אותו אחרי הרבה פעמים והוא אומר לי 'החלטתי להצטרף, לעבור פיזית. אני אדם בלי כיפה, באתי בכוונה בשבת, הסתובבתי, ראיתי שאף אדם לא אומר לי מילה סימן שאני יכול לחיות פה'. הוא סידר את החפצים ועבר.

כאדם לא דתי, איך הייתה הדינמיקה שלו עם הדתיים במועצת יש"ע?
"בפורומים שהיה ציבור דתי בעיקר לא הייתה לו שום בעיה. היה לו יחס עמוק לשורשים ולמסורת. הוא אמר 'נוכחתי לדעת שרק תלמידי הרב צבי יהודה קוק מסוגלים להעביר את הדגל לדורות הבאים. הוא הבין שרק מהציבור השורשי תצמח ישועה. חייבים לציין, הוא מהבודדים החילוניים שהצליח להנחיל לכל ילדיו את כל הערכים שהוא האמין בהם".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%94-%d7%a9%d7%94%d7%99%d7%94-%d7%94%d7%95%d7%90-%d7%9c%d7%90-%d7%a9%d7%99%d7%94%d7%99%d7%94-%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%a4%d7%a8%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%aa%d7%a9%d7%a4%d7%90/

אתה חושב שיש עוד אנשים כמוהו? "הייתה גאולה כהן, והיה פרופ' יובל נאמן, והיה אורי בראון ז"ל ופרופ' יוסף בן שלמה ולצערנו זה דור הולך ונעלם, אנשים ללא כיפה עם כזאת מסירות ואידיאליסט אמיתי בכל רמ"ח איבריו. אבל גם כישרון, ידע בלתי רגיל, חריפות, רהיטות אני לא רואה מול העיניים מישהו שיכול להשתוות. אני לא רואה מישהו בשיעור קומה שלו בציבור בלי הכיפות".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום