משה בדש: “חשבתם שאתם יודעים למה הכל יקר? התשובה האמיתית תשאיר אתכם המומים”

משה בדש מסביר את יוקר המחיה בישראל ואיך המונופולים הגדולים מרווחים מהאזרחים מחיר כפול

משה בדש חושף את מה שהוא מכנה האבסורד הישראלי בכל הנוגע ליוקר המחיה. לטענתו, אזרחי ישראל משלמים מחיר כפול על המוצרים בסופרמרקט: פעם אחת ישירות בקופה, ופעם שנייה דרך כספי המסים שמממנים את אותם מונופולים גדולים.

בדש מותח ביקורת חריפה על מדיניות חלוקת תלושי המזון (כדוגמת ה-500 מיליון שקלים שהקצה שר האוצר סמוטריץ’). הוא טוען כי במקום לעזור לנזקקים בטווח הארוך, הכסף הזה חוזר ישירות לכיסם של המונופולים כשהאזרחים רוכשים אצלם מוצרים.

כדוגמה למנגנון המעוות, הוא מציג את מקרה המפעל של חברת “אסם”: המדינה מעניקה מענקים של מיליוני שקלים לחברות ענק כדי שיעתיקו מפעלים (כמו מעבר מפעל הבמבה מחולון לקריית גת). בדש טוען כי המדינה מצדיקה זאת ביצירת מקומות עבודה, אך בפועל, החברות עוברות לציוד טכנולוגי חדיש שחוסך בכוח אדם, מרוויחות מנדל”ן יקר שהתפנה, ונהנות מהטבות מס משמעותיות (7% מס במקום 23%).

לסיכום, בדש טוען כי המערכת הנוכחית לא רק שאינה נלחמת ביוקר המחיה, אלא מתמרצת את החברות הגדולות על חשבון הציבור, בזמן שהבטחות ליצירת מקומות עבודה חדשים נשארות לעיתים קרובות בגדר דמיון.

להצטרפות לקבוצת הווצאפ של ערוץ Tov
לחץ כאן

ערוץ Tov אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות

עוד באותו נושא
הצטרפו לניוזלטר וקבלו ספר חינם!
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
משה
משה
20 ימים לפני

בדש כשר כלכלה יעשה פלאות, איש עם חשיבה חכמה וניסיון

נילי
נילי
20 ימים לפני
הגב ל  משה

בדיוק בגלל זה – אף אחד לא יאפשר לו לכהן כשר הכלכלה…

היועץ הלא משפטי לכנסת
היועץ הלא משפטי לכנסת
19 ימים לפני

הגיע הזמן שיבחרו שר אוצר חיצוני ומקצועי, ולא ח”כ שבמקרה מחפש את אחד המשרדים היוקרתיים כמו בטחון, אוצר, פנים,…
לשר שמתמנה יש גם יועצים. הכל על חשבון המדינה, כששרים לא מקצועיים מחפשים את החוקים שמתאימים להם, כמו חוקים פרטיים שכמה משרי ש”ס חוקקו בן לילה במסגרת הקואליציה האחרונה.

כתבות נוספות

הצטרפו לניוזלטר וקבלו ספר חינם!

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x