ד”ר מרדכי קידר: “טורקיה היא האיום העליון – היא רוצה לחזור לירושלים”

ד"ר מרדכי קידר טוען שטורקיה היא האיום האסטרטגי המשמעותי ביותר על ישראל, אף יותר מאיראן או מצרים

מהשיחה של ד”ר מרדכי קידר והגאואסטרטג טופז רם עולה תמונה מדאיגה לגבי השאיפות האימפריאליסטיות של טורקיה בעידן ארדואן. לפי קידר, טורקיה מהווה את האיום האסטרטגי המשמעותי ביותר על ישראל, אף יותר מאיראן או מצרים, בשל יכולותיה התעשייתיות וההיסטוריה הממושכת שלה כשליטה באזור במשך 400 שנה.

קידר מסביר כי המשבר ביחסי המדינות, שהחריף מאז אירועי המרמרה ב-2010, נובע במידה רבה משינוי במעמדה של ישראל: ממדינה תלותית המבקשת לקנות מים מטורקיה, למעצמת אנרגיה עצמאית בזכות תגליות הגז. המעבר של ישראל למעמד של שחקנית מרכזית בשוק האנרגיה וביצור בריתות אזוריות, כמו הסכמי אברהם ושיתוף הפעולה עם מצרים, פוגע ישירות בחזונו של ארדואן לשליטה במזרח התיכון ובמעברים בין אסיה לאירופה.

האידיאולוגיה המניעה את טורקיה, לדברי קידר, נטועה בתפיסת “האחים המוסלמים” וברצון להחזיר עטרה ליושנה, הקמתה מחדש של האימפריה העות’מאנית. הוא מצטט עמית טורקי הממחיש את הלך הרוח הזה: אם היהודים חלמו על ארצם אלפיים שנה, לטורקים מותר לחלום על השטחים שאיבדו רק לפני מאה שנה. עבור ארדואן, ישראל יושבת על אדמה אסלאמית שנלקחה מהמוסלמים, והשאיפה הטורקית היא לשוב ולשלוט בירושלים ובנקודות האסטרטגיות של המרחב. ככל שישראל תשגשג ותתחזק, כך יחריף העימות מול טורקיה, שרואה בציונות מכשול בלתי פתיר למימוש חזונה האימפריאלי.

להצטרפות לקבוצת הווצאפ של ערוץ Tov
לחץ כאן

ערוץ Tov אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות

עוד באותו נושא
הצטרפו לניוזלטר וקבלו ספר חינם!
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
גד הו
גד הו
35 דקות לפני

מוטקה בוקר טוב
אתה מוצא פעמיים בשבוע עניין להבהיל את הציבור.
אנא התחשב, לא לכולנו יש לב חזק
שבת שלום

כתבות נוספות

הצטרפו לניוזלטר וקבלו ספר חינם!
אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x