חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משבר הטילים על פולין: "היינו על סיפה של מלחמת עולם"

אלון פנקס מסביר מדוע הטילים על אדמת פולין סיכנו את העולם במלחמה ענקית עם רוסיה ומה היו הגורמים שהביאו בסוף למניעתה

שתפו :

שני בני אדם נהרגו אמש מפגיעת טילים רוסים שנחתו בשטח פולין, סמוך לגבול עם אוקראינה. ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי כינס בדחיפות את הקבינט לדיון חירום, בסיומו ממשלת פולין הודיעה כי היא מגבירה את רמת המוכנות הצבאית ושוקלת הפעלת סעיף 4 של נאט"ו.

מיד לאחר התקרית מדינות נאט"ו התייצבו לצד פולין החברה באמנה, הודיעו כי הן בוחנות את הסיטואציה והכריזו כי "יגנו על כל אינץ' מאדמת נאט"ו". גורם רשמי בנאט"ו אמר שהברית בוחנת את הדיווחים ומתאם באופן הדוק עם פולין.

תגובתו של הנשיא ביידן ביחס לאירוע הייתה מאוד מדודה יחסית והוא העלה את ההשערה כי ייתכן והטיל לא נורו מרוסיה. בתוך כך, גורמים אמריקאים מסרו כי לפי ממצאים ראשוניים עולה כי הטיל שנורה לעבר פולין, הוא טיל נ"מ אוקראיני.

הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק לשעבר, אלון פנקס מסביר כי "במשך 5-6 שעות היינו על סיפה של מלחמת עולם. משום שאם העולם היה מקבל כעובדה שרוסיה ירתה טילים לפולין והייתה מופעלת החוקה של נאט"ו שמגנה על מפני התוקפנות כלפי חברה של נאט"ו".

פנקס משבח את הנשיא ביידן על התגובה המדודה ומעריך כי מלחמת העולם נמנעה גם בזכות צינורות התקשורת בין הרוסים לאמריקנים ששמורים למצבים מעין אלו: "רק שלשום ראש הCIA  נפגש עם מקבילו הרוסי ואני בטוח שהם דיברו ביניהם. הערוצים לברר מי עשה מה לא היו קיימים במשבר קודמים כמו משבר הטילים בקובה".

play-rounded-fill

התעדכנו בתוכן היומיומי שלנו רק בערוץ ToV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום