חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"חלקים במשרד המשפטים מאמצים את הנרטיב הפלסטיני"

עו"ד מוריס הירש בראיון לזיו מאור על הסכנה שאזרחים ישראלים יועמדו לדין בבית הדין הבינלאומי בהאג

שתפו :

בסכסוך הישראלי פלסטיני אנחנו מנצחים, אבל לאויב יש יתרון מובנה בגזרת הדין הבינלאומי. ארגוני שמאל שונים מבקשים לתבוע את חיילינו בבית הדין הבינלאומי בהאג.

עו"ד מוריס הירש מומחה לדין הבינלאומי, הדין החל באיו”ש, דיני לחימה ומשפט פלילי. נוסף על כך הוא גם מומחה להתמודדות משפטית עם הטרור ומומחה גם בתחום של הרשות הפלסטינית וקשריה עם ישראל.
לדבריו, בית הדין הבינלאומי בהאג נוהג בחוסר סמכות במקרים הללו: "יש הליכים פתוחים בבית הדין הבינלאומי בהאג מאז ש"מדינת פלסטין" הצטרפה לבית הדין בשנת 2014. לפני שנתיים הודיעה התובעת על פתיחת חקירה נגד ישראל בגין עבירות שונות והדברים האלה ממשיכים כל הזמן. בימים האלו שר החוץ הפלסטיני נפגש עם התובע החדש ששם בסדר עדיפות גבוה את התביעות האלה. הטענות הן הזויות ולא מתאימות לפורום הזה כי אין דבר כזה "מדינת פלסטין" ובכל זאת זה מתקדם".

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%90-%d7%99%d7%90%d7%95%d7%9e%d7%9f-%d7%94%d7%a0%d7%a4%d7%95%d7%98%d7%99%d7%96%d7%9d-%d7%a9%d7%9c-%d7%90%d7%94%d7%a8%d7%9f-%d7%91%d7%a8%d7%a7-%d7%a0%d7%97%d7%a9%d7%a3-%d7%9c%d7%a8%d7%90%d7%a9/

כשנשאל הירש על ידי זיו מאור כיצד נוהג משרד המשפטים ביחס לתביעות אלו הוא משיב: "לא ניצן לצבוע את כל אנשי משרד המשפטים באותו צבע. יש שם חלקים שמאמינים בזכותו של עם היהודי להתיישב בציון אבל יש עדיין חלקים כאלו ששבויים בנרטיב הפלסטיני. אני הייתי מעיר כשמשרד המשפטים היה משתמש במושג "הגדה המערבית", אין דבר כזה, זו הגדרה מאז שהירדנים שלטו ביהודה ושומרון.

כיצד ינהג בג"ץ ביחס לתביעות אלו, איך תנהג מחלקת המדינה של ארה"ב ביחס להלשנות של ארגוני שמאל קיצוני והאם תשלול ויזות מאזרחי ארה"ב בלי הרשעות מטעם גופי אכיפת החוק בישראל?

צפו בראיון המלא

play-rounded-fill

התעדכנו בתוכן היומיומי שלנו רק בערוץ ToV(חדשות ודעות שלא תמצאו בכל מקום)

פלסטיני

.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום