חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נבצרות לנתניהו? "אם אין חוק ויש אנרכיה אז הכל מותר"

מגיש ערוץ TOV של התכנית המשפטית, עו״ד זיו מאור, מסביר בפרוטרוט מהן הסמכויות שהמציאה לעצמה היועצת המשפטית לממשלה שבשמן אולי תכריז על נבצרות לנתניהו

שתפו :

שולחן הממשלה. צילום: יונתן זינדל פלאש90

בשבת האחרונה פורסם כי בפרקליטות ובלשכת היועצת המשפטית לממשלה לא שוללים מהלך הוצאה לנבצרות של ראש הממשלה נתניהו. המהלך נבחן על ידי שני הגופים, מכיוון שנתניהו נמצא בניגוד עניינים לטענתם, בעקבות קידום הרפורמה המשפטית. לשיטתם, ראש הממשלה מנצל את כוחו לקידום חוקי הרפורמה, שיכולים במישרין להשפיע לטובה על המשפט שמתנהל נגדו.

עו"ד זיו מאור, המשמש גם כמגיש בערוץ TOV, מסביר בראיון לאורנה ישר: "יש הלכה של בית המשפט העליון שקובעת שליועץ המשפטי לממשלה יש סמכות להכריז על נבצרות של ראש ממשלה. כמובן שההלכה הזו היא לא חוקית, וכזו שלוקחת את הדמוקרטיה כבת ערובה בידיהם של פקידים בלתי נבחרים ולכן מבחינה מעשית אם גלי בהרב מיארה תעשה את העוול הזה, תשתמש בסמכויות שלה כדי להתגבר על הרצון של הציבור בשאלה מי יהיה ראש ממשלה, אסור יהיה לציית להחלטה לא חוקית שכזו".

לשאלה כיצד היועצת המשפטית לממשלה נוהגת בניגוד לחוק משיב מאור: "ברגע שהחוק לא מתיישב עם תאוות הכח שלהם, הם ירמסו את החוק. זה לא שהיא לא יודעת מה החוק אלא היא מחויבת לגילדה שהעניקה לה את הכח הזה, לשמור על הכח הזה בכל מחיר, ולשון החוק כבר מזמן לא פרמטר בדרך לשימור הכח".

צפו בראיון המלא בערוץ TOV

"אביב כוכבי הפך את הצבא לפוליטי"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום