חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך אפשר להיות גם חרדית וגם שמאלנית: "הפלסטינים הם לא אויב"

ראיון מרתק ועמוק עם מיכל צ'רנוביסקי, אישה חרדית ופעילת שמאל, המסבירה את העומק הרעיוני וההלכתי של דרכה ומדוע אין סתירה

שתפו :

הח"כים החרדים. Leib Abrams/Flash90

מיכל צ'רנוביסקי היא מנהלת תחום חרדים בקרן ברל כצנלסון. בשיחה מרתקת עם יוסף רוסו היא מציגה את תפיסת עולמה הנטועה בשמאל הישראלי ומסבירה מדוע זה לא סותר את היותה חרדית ומהם הבסיסים האמוניים שלה.

צ'רנוביסקי: "בתקופת אוסלו הייתי בת 14, הרב שך זצ"ל התנגד למגורים מחוץ לקו הירוק. כשבנו את מודיעין עילית הוא אמר לתלמידים שלו לא ללכת לגור שם. הטיעונים של הרב היו בעיקר שלא להתגרות באומות תחת "הכיבוש". זו קביעה הלכתית. גם לרב עובדיה זצ"ל הייתה אמירה לגבי ארץ ישראל שאמר שמותר למסור שטחים תמורת שלום".

לטענתה חלק לא קטן מהח"כים ששייכים היום לגוש הימין חושבים כמוה ברוב הסוגיות: "אם היינו לוקחים עכשיו את הח"כים החרדים, כמו גפני, לחדר סגור ושואלים אותם את השאלות שאתה שואל אותי לא חושבת שזה היה מאוד שונה. פרוש, למשל, זה כן היה שונה. גם בש"ס זה היה שונה מח"כ לח"כ. אני חושבת שהחיבור לימין הישראלי, הדתי והלא דתי זה בעיקר בגלל ענייני דת ומדינה".

בשיחה על הפלסטינים היא אומרת: "אני לא הולכת עם דגל פלסטין אבל יש לי חברים שכן הולכים איתו. הדגל לא מאיים עלי. הוא דגל של העם הפלסטיני, אש"ף. מבחינתי, הפלסטינים הם לא אויב, הם עם, שאנחנו שולטים עליו בניגוד לרצון רוב האנשים, יש להם שאיפות לאומיות וזה משהו שאני מכירה בו כמו שאני מכירה שעם ישראל רצה לחזור לארצו".

צפו בשיחה המלאה באולפן ערוץ TOV

 

קוקו בן סימון: "שומר החומות הבא יהיה קטלני ופרוע"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום