חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' שיפטן: הסברה היא לא הפתרון

פרופ' דן שיפטן, ראש המרכז לבטחון לאומי באוניברסיטת חיפה, התראיין בימים האחרונים לרשת השידור הערבית "אל-ג'זירה" בעקבות הפיגועים שאירעו בשבת. מה הייתה מטרת השיחה? מדוע הוא אינו סבור שהסברה היא הפתרון?

תגיות

שתפו :

יונתן זינדל, פלאש 90

 

 

בראיון לאלעזר שטורם ולאלוף במיל' עוזי דיין, הסביר פרופ' דן שיפטן כיצד ענה לשאלה שנשאל באל-ג'זירה על פעולותיה האפשריות של ישראל מול הטרור. תשובתו הייתה שעניינה המרכזי של ישראל הוא לסכל את מטרת הטרור אשר נועד להפוך את החיים במדינה ל"בלתי נסבלים".

עוד הוסיף שבעוד ישראל מתפתחת בכל התחומים, נותרים הפלסטינים מאחור כשהם נאחזים ברצונם הקנאי לרצוח יהודים, וברגע שדמות המופת שלהם היא טרוריסט – הנזק לחברה הפלסטינית חמור יותר מזה הנגרם לישראל.

בהתייחסות לשאלתו של דיין האם ישראל צריכה להשקיע מאמצים בהסברה מותאמת יותר לחברה הערבית, הבהיר שיפטן כי לחברה הערבית לא חסר מישהו שיסביר לה, אלא חסר לה עניין קונסטרוקטיבי. עם זאת, בשביל שינוי מהותי של החברה – הדבר צריך לבוא מתוכם בלבד.

לפני האביב הערבי הייתה פנטזיה שמנהיגות אחרת תוביל לפריחת החברה הערבית, מה שלא קרה בפועל. שיפטן מסביר שהבעיה היא הרבה מעבר למנהיגות, וקשורה ליסודות החברה: "הפער בין המדינות הערביות לבין יכולתן להתמודד עם האתגרים המודרניים הולך וגדל".

מה היה לו לומר לגבי מקורות ההשראה וההשפעה של המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים?

צפו בראיון המלא.

 

משפט נתניהו: נחשפה שורת עבירות חמורות שביצעו החוקרים

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום